Månadens film | To All the Boys I've Loved Before

 
På min förra blogg, Gotham Alley, skapade jag något med ett par andra bloggare som hette veckans film. Där vi valde en film varje vecka att se, och sedan skriva ett valfritt inlägg om. Det var kul - men höll inte så länge. Därför har jag och Lena nu startat upp detta igen, men som månadens film. Alltså väljer vi en film i månaden att se på. Denna månadens film var To All the Boys I've Loved Before.
 
 
Handling
 
Lara Jean keeps her love letters in a hatbox her mother gave her. They aren't love letters that anyone else wrote for her; these are ones she's written. One for every boy she's ever loved-- five in all. When she writes she can pour her heart and soul and say all the things she would never say in real life, because her letters are for her eyes only. Until the day her secret letters are mailed, and suddenly Lara Jean's love life goes from imaginary to out of control.
 
Mina tankar 
 
Månadens film blev alltså filmatiseringen av boken vid samma namn, To All the Boys I've Before. Detta var en film jag och Lena faktiskt såg på Netflix' premiärdag som vi båda hade sett fram emot, eftersom att vi läst böckerna av Jenny Han. Vi hade alltså ganska höga föhoppningar - och jag måste säga att jag inte blev besviken överhuvudtaget. Precis efter filmen hade tagit slut kan jag erkänna att jag bara tyckte den var helt okej, bra men inte exceptionell. Det var faktiskt efter en tid av bearbetning som jag faktiskt förstod hur bra den här filmen var. Hur mycket jag faktiskt tyckte om den. 
 
Vad som är bäst med böckerna, och vad som filmen även den lyckas med, är karaktärerna. Peter Kravinski var en av de första fiktiva karaktärerna jag föll för, och han är precis lika charmig och fantastisk i filmen. Lara Jean med. Dessa två karaktärer och dess skådespelare gör verkligen filmen, tar den till den nivå den ligger på. Utan dem, hade det här inte lyckats. Nu är det till och med så att jag vill ha filmatiseringar av de andra två böckerna, trots att jag inte alls tycker böckerna i fråga är lika bra. För jag vill se Peter igen. Jag vill se Lara Jean. Jag vill till och med se Josh igen. To All the Boys I've Loved Before blev till slut en bra film, och en riktigt bra filmatisering. 
#1 - Film&serier bloggen

Jag gillar verkligen Lara Jean och Peter tillsammans - både i böckerna och i filmen. Gillar också Josh i filmen, tycker dem valda en bra skådespelare till den karaktären!

Svar: Ja, Josh var verkligen en improvement gentemot böckerna haha!
Emelie Karlsson

#2 - Lena

Jag håller med dig, jag vill ha fler filmer! Det är något riktigt charmigt över denna film och bokserie!