Best dressed | critics choice awards 2019

 
2019 har inte imponerat mig hittills med röda mattan. Golden Globes kom, men ingenting stod riktigt ut (förutom Timothée Chalamet). Sedan kom Critics Choice Awards, och ingenting var egentligen så speciellt här heller. Det mesta var i vitt, svart och silver. Vilket var väldigt fint, men inte så speciellt. Hoppas det blir bättre längre in i årets award season, men nu tänkte jag i alla fall ändå ta upp ett par favoriter från årets Critics Choice.
 
 
Brianna Hildebrand
 
Som ni kanske märkt om ni har kollat på min tidigare best dressed-inlägg, så älskar jag fransar på klänningar. Nästintill varje gång det är en klänning med fransar på, så älskar jag den. Brianna Hildebrands version är självklart inget undantag. Tycker att hon ser helt fantastisk ut i denna skapelse, då hon passar väldigt bra i färgen och formen. Den är även ännu snyggare om ni ser ryggen här
 
 
Amandla Stenberg
 
Jag vet egentligen inte varför, men jag tycker verkligen om den här klänningen. Det är väl kanske eftersom att den är i en väldigt stark färg, rött, men ändå känns relativt simpel. Det är nog även något med formen på klänningen som lockar mig, främst på grund av de speciella ärmarna i kontrast med urringningen. Förstår att detta inte faller alla i smaken, men det är verkligen något som lockar mig med denna outfit.
 
 
Laura Harrier
 
Det här är en väldig simpel klänning. Men det är även en väldigt glamourös klänning, med ett glamouröst halsband, glamourösa skor, glamouröst hår. Det är alltså både simpelt och glamouröst, vilket blir så otroligt vackert. Tycker om det faktum att klänningen är vit, men att den även innehåller silvriga detaljer. Den passar även Laura väldigt bra, vet inte om jag hade tyckt om den lika mycket på någon annan.
 
 
Claire Foy
 
Claire Foy brukar ofta dyka upp i coola kostymer, men denna var ännu bättre än vanligt. Främst på grund av den otroligt snygga topp-delen. Älskar den höga halsen, älskar meshärmen, älskar de glittriga detaljerna. Älskar även det lackade skärpet som separerar byxorna och toppen. Tycker bara allmänt att det här är en riktigt snygg och cool look.  
 
 
Charlize Theron
 
Det här är min absoluta favorit från detta års Critics Choice Awards. Tycker Charlize Theron är så himla cool, och jag tycker att denna klänning verkligen passar hennes personlighet perfekt. Det absolut bästa med klänningen är det faktum att den är i ombré. Jag älskar även att hennes smink är mer brons, guld. I kontrast mot den silvriga klänningar. Ni kan även se hennes otroliga örhängen här.
 
 
Maggie Gyllenhaal
 
Maggie är tidlös. Varje gång jag ser henne, blir jag chockad över hennes skönhet. Seriöst. Trots detta, brukar hennes klädväl inte riktigt vara i min smak eller stil. Men denna gång klickade det verkligen för oss, och jag älskade denna guldiga klänning hon hade på sig. Hon ser ut som en kunglighet, speciellt med de annorlunda axlarna, i stil av en marshall från den franska revolutionen, på klänningen.