A Star Is Born | Inför Oscars 2019

 
Den 24 februari rullar mattan ut för Oscarsgalan 2019, och den bästa filmen 2018 ska koras. Innan dess ska jag kolla igenom alla nominerade filmer, för att hitta min favorit. Black Panther, BlacKkKlansman, Vice, A Star Is Born, Bohemian Rhapsody, The Favourite, Green Book, Roma. Åtta filmer att se, åtta filmer att recensera, en favorit att hitta. Nu kör vi.
 
 
 
Handling
 
"Seasoned musician Jackson Maine discovers-and falls in love with-struggling artist Ally. She has just about given up on her dream to make it big as a singer - until Jack coaxes her into the spotlight. But even as Ally's career takes off, the personal side of their relationship is breaking down, as Jack fights an ongoing battle with his own internal demons." 
Mina tankar
 
Det var ett tag sedan jag såg A Star Is Born, men jag publicerade aldrig en recension. Jag hade heller inte någon lust att kolla om filmen, så detta är mina tankar om A Star Is Born, ungefär tre månader senare. Men vad jag främst tyckte om med den här filmen, var berättelsen i sig. Den var gripande, och fick en att bli investerad. Bradley Cooper var även helt fantastisk i sin roll, och Lady Gaga var bra för att vara en sådan nybörjade inom skådespelaryrket. Mitt främsta problem med A Star Is Born, konstigt nog, var faktiskt musiken. Jag tyckte inte att låtarna var så bra, och det förstörde självklart väldigt mycket i en film om just musik. Självklart tyckte jag om Shallow, Is That Alright och I'll Never Love Again, filmens stora låtar, men resten var mediokert. Men förutom detta tyckte jag ändå att A Star Is Born var en bra film. En gripande film. 
 
 
#1 - Tess

Den filmen är underbar! Jag grät mig igenom hela slutet... Så stark! Kram

#2 - film&serier bloggen

Varför har jag inte sett på den här filmen än! Har hört så mycket bra om den, sen är ju musiken otroligt bra också!