Första intryck av A Discovery of Witches

 
 
Jag bestämde mig innan jag åkte till Grekland att jag skulle läsa All Souls-trilogin, bokserien denna serie baseras på, innan serien hade premiär. Nu har jag läst den första boken, A Discovery of Witches, och är snart klar med den andra, Shadow of Night. Vet inte varför jag fick för mig att göra detta, eftersom jag tyckte trailern till serien verkade väldigt medioker, men jag är verkligen glad över att det hände. För både boken (recension kommer senare!) och det första avsnittet var serien var helt fantastiska. Serien har verkligen lyckas fånga känslan en fick av att läsa den första boken. Men inte bara känslan - utan karaktärerna och landskapet. Allt känns som att läsa boken, och jag älskar det! Denna serie kommer bli helt otrolig. Matthew Goode som Matthew? Teresa Palmer som Diana? Exceptionellt. 
 
 
 
Om det första avsnittet var fantastiskt, så var det här kanske lite sämre. Det brukar bli så, tycker jag, med det andra avsnittet. Att det blir mer en introduktion än det första avsnittet som i princip mest existerar för att visa upp sig. Det är i alla fall precis vad detta andra avsnitt är, en introduktion. Av handlingen, av världen, av karaktärerna. Det var kul att se nya ansikten bli till liv från böckerna, och det var intressant att se vilken väg serien väljer att ta. Vad som går att nämna hittills i alla fall är att serien går otroligt snabbt framåt, till skillnad från boken. Efter två avsnitt har de nästan tagit sig igenom halva den första boken, om inte ännu längre. Detta är en aspekt jag tycker är lite läskig, då det känns som att många detaljer kan förloras i farten. Det är ändå detaljer som gör böckerna så bra som de faktiskt är. Är dock fortfarande efter det andra avsnittet övertygad om att den här serien kommer att bli helt otroligt - I mean, när Matthew kysser hennes hand! - och ser fram emot nästa fredag.
#1 - Lena

Jag måste se den här!

#2 - Film&serier bloggen

Jag gillar också den här serien, framför allt Diana och Matthew - vilket par! Har inte läst böckerna, men blir lite sugen på att göra det nu. Den här serien kommer jag fortsätta att följa till slutet!

Svar: ja visst ät serien bra?! och böckerna är ännu bättre!
Emelie Karlsson