De första officiella bilderna från Captain Marvel!

 
Vi har nu fått de första officiella bilderna från uppkommande Captain Marvel, vilket också betyder att jag officiellt har avlidit. Detta inlägg skriver jag alltså från graven. Skämt åsido så har vi i alla fall fått tio bilder av Entertainment Weekly från filmen, var av jag tänkte ta upp sju och prata lite om vad jag tycker och liknande. Jag tipsar er om att klicka här och ha bilderna uppe där också (om ni vill se mer detaljer), eftersom jag lägger ut vissa i ett ganska litet format. Nu kör vi Carol Corps. 
 
 
Vi börjar självklart med den främsta bilden vi fick, och det var vår första bild av Captain Marvels riktiga kostym. Egentligen är jag alldeles för emotionell just nu för att skriva ett comprehensive inlägg, men alltså kolla på henne. Kostymen är exceptionell och egentligen helt perfekt. Om någon hade något emot Brie Larson som Carol Danvers så ångrar dem sig nog nu. Kostymen är nästintill omöjlig att skilja från hennes i serietidningarna, samtidigt som dne är funktionell. När har någonsin en kvinnas superhjältekostym varit funktionell? Kolla fickorna!
 
 
Sedan går vi över till två bilder med de gröna kostymerna, och det var det här jag menade när jag sa åt er att ta upp bilderna i ett större format samtidigt. Här ser vi i alla fall Starfoce (till vänster) och Ronan samt Mar-Vell (till höger). På bilden av Starforce får vi bland annat en första syn på Gemma Chan som Minn-Erva (vilket kommer bli helt fantastiskt!) och på bilden av Mar-Vell och Ronan får vi, uppenbarligen, en första syn på Jude Law som Mar-Vell (den första Captain Marvel). Min kropp är inte reda att få se Jude Law in action som Mar-Vell, kan jag säga. Får redan rysningar. 
 
 
Sedan fick vi också självklart en första bild på hur the Skrulls kommer att se ut i Captain Marvel - och jag måste säga att dem ser exceptionella ut, precis som resten av filmen. Jag är egentligen inte världens största fan av Skrulls i serietidningarna, eftersom jag tycker dem är ganska ointressanta, men jag tror att det kommer bli otroligt i en filmatisering. På bilden ser vi bland annat Ben Mendelsohn som Talos, deras ledare i filmen. Det har även blivit bekräftat att han kommer att kunna byta form i filmen, vilket han inte kan göra i serietidningarna. En intressant förändring. 
 
 
Här hittar vi en till bild på Mar-Vell och Carol, samt en bild på Nick Fury (med två ögon!). I den första bilden får vi en inblick i en scen som antagligen kommer att ha med träning att göra, eftersom den beskrivs följande av Jude Law - “These extraordinary powers she has, he sees them as something of a blessing and something that she has to learn how to control. That’s a motif throughout the piece, the element of learning to control one’s emotions and to use your powers wisely.” Trodde inte jag kunde se fram emot den här filmen mer än jag redan gjorde, men det gör jag nu. 
 
 
Sist men inte minst hittar vi en bild som antagligen har gjort ganska många besvikna, eftersom det visar sig att Lashana Lynch kommer att spela Maria Rambeau, och inte hennes dotter Monica Rambeau. Monica är en stor favorit hos serietidnings-fans, speciellt i samband med Captain Marvel och Carol. Maria Rambeau är dock också en fantastiskt cool karaktär, och jag ser fram emot att få se hennes scener med Carol. Tror deras vänskap kommer göra stordåd för den här filmen. 
#1 - Flisan

Spännande ;D

Svar: Eller hur?!
Emelie Karlsson