Mina tankar kring Ordeal By Innocence

 
Handling
 
"The black sheep of the Argyll family, Jack Argyll, was accused of murdering their matriarch a year ago, but now a man shows up on their doorstep claiming Jack’s innocence. The family must come to terms with this news and the fact that the real killer might still be among them"
 
Mina tankar 
 
Jag älskade And Then There Were None. Det var en filmatisering som fångade mitt intresse i dess första avsnitt, och höll kvar det till det sista avsnittet. Detta var inte fallet med Ordeal by Innocence. Här fångades aldrig riktigt intresset, och jag blev mer och mer osäker på serien desto längre den tog sig. Seriens främsta problem, enligt mig, är att det var väldigt uppenbart vem mördaren var. Detta gjorde att deras försök till lägga mystik till andra karaktärer, speciellt Philip och Kirsten, var ganska ointressant. 
 
Vad som mer var frustrerande med Ordeal by Innocence, var att alla intressanta karaktärer redan hade dött eller dog. Jack, Rachel, Philip. När jag kollade på avsnitten hoppades jag därför nästan bara på tillbakablickar, och allt intresse gentemot fallet försvann. Till slut måste jag faktiskt säga att jag faktiskt blev besviken. Det sista avsnittet kunde ha blivit dess räddning, men jag tycker att avslöjandet hanterades alldeles för slarvigt. Ordeal by Innocence kunde ha blivit hur bra som helst, men det blev det tyvärr inte. 
 
½