Första intryck av Chilling Adventures of Sabrina

 
Handling 
 
"Reimagines the origin and adventures of Sabrina: the Teenage Witch as a dark coming-of-age story that traffics in horror, the occult and, of course, witchcraft. Tonally in the vein of Rosemary's Baby and The Exorcist, this adaptation finds Sabrina Spellman wrestling to reconcile her dual nature - half-witch, half-mortal - while standing against the evil forces that threaten her, her family and the daylight world humans inhabit."
 
Första intryck 
 
Nu har jag sett två avsnitt av Chilling Adventures of Sabrina, och jag tänkte göra ett litet första intryck innan jag skriver en riktig säsongsrecension sedan efter jag har sett klart allt. Överlag efter detta två avsnitt, måste jag säga att jag faktiskt har blandade åsikter. Jag tycker om karaktärerna, jag älskar Sabrina och Harvey. Men sedan tycker jag även att det är lite uppstyltat, att manuset känns lite stelt. Chilling Adventures är även inte läskigt (hittills) vilket jag trodde det skulle vara. Det känns även som att jag inte riktigt förstår vad det handlar om än, förutom självklart Sabrina överlag. Jag har ingen aning vad jag ska förvänta mig, vilket är både intressant och ganska frustrerande. Vad jag faktiskt tyckte om dock var som sagt karaktärerna, samt det faktum att det går ganska fort fram. Hon har redan flytt från sin dark baptism efter bara två avsnitt, vilket för mig var ganska skönt. I skrivande stund måste jag dock sammanfattningsvis säga att jag hoppas det blir bättre, för nu tycker jag det är ganska bristfälligt.