Kollar ikapp Arrowverse (förutom The Flash)

 
Ja ja ja, jag vet. Det som inte skulle hända, hände. Jag har officiellt kollat ikapp alla Arrowverse-serier, igen. Under seriernas förra säsonger valde jag att sluta kolla på The Flash och Legends of Tomorrow, samt lägga Supergirl lite på is. Jag hade alltså bara mitt älskade Arrow kvar. Men för någon dum anledning, valde jag att kolla ikapp resten igen. Så nu är vi tillbaka med att antagligen klaga på alla dessa serier igen. Kul. Förlåt. Står dock inte ut med The Flash, så den skippar jag. Kommer dock se dess crossover-avsnitt. 
 
 
Supergirl 
 
4.01 American Alien
 
Varför beslutade sig serien för att ta bort Winn, men ha kvar James? Hans förhållande med Lena har förstört seriens bästa karaktär, Lena, och alla scener med honom får mig att vilja grina av frustration. Utöver det så är jag även otroligt besviken över det faktum att Sam inte stannade kvar som karaktär på Supergirl. Sam, Lena och Kara kunde varit världens power-friends, men Supergirls manus författare verkar ogilla förhållanden mellan kvinnor. Förutom detta var det här avsnittet helt okej. Det bästa med det var den nya karaktären Nia (Dreamer, som blir den första transgender superhjälten på tv!), som jag totalälskade. Kommer bli kul att se hennes relation till Kara. Hon behöver kompisar. 
 
4.02 Fallout
 
Det här avsnittet var mycket bättre än det första. Läste innan säsongen att Supergirl skulle bli mer politiskt, och det har det verkligen blivit. Detta avsnitt speglar egentligen vårt samhälle idag, och det är läskigt. Jag tycker även om att vi fick se en mer sårbar sida av Brainiac, och att Nia fick berätta sin historia. Det var även skönt att skurkarna etablerades lite mer, att vi fick se vad de verkligen står för. Mercy och Otis Graves börjar bli mer intressanta, Agent Liberty är intressant, nu väntar vi bara på "Onda Supergirl". Hoppas allt flyter samman på ett bra sätt, och att det inte blir en enda stor röra. 
 
 
Arrow
 
7.01 Inmate 4587
 
Som ni alla nog vet, så är Arrow min favorit av alla dessa serier. Därför blev jag väldigt glad när jag såg det här avnsittet, för det här verkar kunna bli riktigt bra. Det jag tyckte var bäst med det här avsnittet var egentligen hur dem fick alla berättelser att bli intressanta, för det är det Arrow har haft störst problem med under de senaste säsongerna. Mina favoritberättelser var de med William i framtiden, och Oliver i fängelse - men jag tyckte även om att följa Felicity, och jag tyckte även om att följa Dinah och det gänget. Sedan tyckte jag även att det var intressant med den "nya" Green Arrow, och Felicitys nya hår. Lovande.
 
 
Legends of Tomorrow
 
3.15 till 3.18
 
När en kollar på alla dessa serier så här nu som jag gör, så märks det verkligen hur Legends of Tomorrow verkligen inte passar in. Serien har inte alls samma stil som de andra, och därför är det en serie jag bara kan uppskatta ibland. Vad jag tyckte om med slutet av säsong tre, var att vi fick lite djupdykningar i karaktärer. Speciellt Ava och Sara. Mina två favoriter. Det var skönt att Sara äntligen kunde se sin mörka sida, och faktiskt delvis acceptera den. Men det bästa med dessa avsnitt, var ändå det faktum att de gjorde Constantine till en Legend. Han har varit bland det bästa med serien denna säsong, och förhoppningsvis kan han även lyfta nästa säsong med. 
 
4.01 The Virgin Gary
 
Att ta bort Wally från den här serien med, som de gjorde på The Flash, var en väldigt bra idé. Står inte ut med den karaktären. Förutom det måste jag även nämna att jag verkligen tycker om den nya loggan till introt, fin mix av Legends of Tomorrow och Constantine. Avsnittet överlag var väl mest underhållande. Helt okej. Hur löjlig är inte den här serien dock, egentligen? Tycker dock att det är kul att dem börjar ge Ray lite mer plats i serien, har verkligen saknat honom. Jag har speciellt saknat hur han var i Arrow, när han först introducerades. Om en ska vara ärlig så har väl Legends of Tomorrow egentligen förstört honom lite som karaktär. 
#1 - Lena

Winn försvann för att Jeremy Jordan blev erbjuden en roll på Broadway i en nyskriven musikal. Han berättade det på konserten jag var och såg med honom. Det var ett jättesvårt beslut för honom eftersom han älskar att spela Winn men det kändes bara fel att tacka nej till den nyskrivna rollen på Broadway.

Svar: Ja, jag vet att han tog en ny roll! Menade bara att jag tycker James borde försvinna med.
Emelie Karlsson