Filmer jag har sett på den senaste tiden #7

 
Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald (2018) 
 
Egentligen vet jag inte vad jag hade förväntat mig, eftersom jag inte tyckte om den första filmen, men jag trodde ändå att uppföljaren skulle vara bättre än den faktiskt var. Det finns självklart enorma problem med filmen sett till karaktärer, handling, motiv - men dess främsta problem är ändå avsaknaden av magi. Sakligt, men även osakligt talat. Om vi ska hitta små ljushål, så var det ändå det nya som introducerades. Jude Laws Dumbledore, Thesseus, Leta. Dessa borde vara huvudkaraktärerna istället för den okarismatiska andra sidan, med Credence, Tina, Newt och gänget. Detta var medioker utfyllnad. 
 
Harry Potter and the Philosopher's Stone (2001) ♻️
 
Efter att jag hade sett den senaste Fantastic Beasts så fick jag för mig att påbörja ett Harry Potter-maraton, trots att jag inte då tyckte om Crimes of Grindelwald. Det kommer även komma en topplista över alla filmerna inom en snar framtid. Egentligen finns det inte jätte mycket mer att säga än att detta är en riktigt bra, och självklart ikonisk, film. Tror till och med att jag tyckte om den bättre den här gången, än den förra gången jag valde att se den. Förhoppningsvis kommer jag ha samma känsla med de andra filmerna med, eftersom jag tidigare inte riktigt tyckt om de senare filmerna. 
 
Thor Ragnarök (2017) ♻️
 
Det här var faktiskt första gången jag kollade om Thor Ragnarök. Egentligen kände jag att det räckte att se den här filmen en gång, men vi har ett litet Marvel-maraton hemma inför Captain Marvel. Måste säga att den verkligen inte blev bättre i mina ögon denna gång, och jag anser nog fortfarande att detta är en av de sämsta filmerna Marvel har släppt. Den känns orimligt utanför karaktär, och är i princip en renodlad komedi. Inte något i min smak. ½
 
 
 
Outlaw King (2018)
 
Jag hade ingen aning om vad jag skulle förvänta mig med Outlaw King. Det kunde bli en katastrof, det kunde bli helt fantastiskt. Men turligt nog älskade jag den. Det var ett helt fantastiskt period drama, och jag kunde inte slita blicken en enda sekund. Vi fick en väldigt kompakt berättelse och snygga krigsscener. Vi fick vi även fantastiska prestationer av alla skådespelare, och ett otroligt landskap. Detta kan nog bli en av mina stora favoriter från detta år. ½
 
Lez Bomb (2018)
 
Innan jag kollade på Lez Bomb hade jag faktiskt ingen aning om vad den handlade om. Därför blev jag väldigt positivt överraskad när det var en romantisk komedi, som handlade om en tjej som försökte komma ut till sin familj. Det var en väldigt frustrerande berättelse, eftersom hennes familj inte lyssnade på henne, men det var en väldigt fin berättelse. Kan verkligen säga att jag blev positivt överraskad! Lez Bomb är genuint bra film. ½
  
Little Women (1994)
 
Eftersom jag har sett miniserien Little Women, och eftersom det snart kommer en till Little Woman filmatisering, tänkte jag att det äntligen kanske faktiskt var dags att se den ikoniska versionen med Winona Ryder och Christian Bale. Måste säga att jag nog föredrar denna filmversion framför serien som komma förra året, trots att den också är riktigt bra. Denna version av Little Women är väldigt mysig, och väldigt behaglig. Ingen kommer heller kunna slå Bale som Laurie, inte ens Timothee Chalamet.