Countdown to Christmas & Miracles of Christmas 2018 (1)

 
Christmas at Pemberley Manor
 
"Loosely based on Pride and Prejudice, event planner Elizabeth Bennet is initially at odds with Mr. Darcy, the owner of Pemberley Manor, which she intends to be the venue of her next event, but soon finds herself irresistibly attracted to him."
 
Mina tankar 
 
Jag hade jätte höga förväntningar på den här filmen. Främst för att det var öppningsfilmen till Hallmarks julfest, men även för att det är en film med Michael Rady. Men den var inte bra. Mitt främsta problem med den här filmen var att den kändes väldigt tom. Det fanns ingen kemi mellan skådespelarna, det fanns inget djup i berättelsen. Den blev därför väldigt ihålig, och det kändes inte som att de ens hade försökt. Ett till problem jag hade med den, var att det kändes som att jag hade sett denna film förut. Det fanns inget originellt med den. Ingenting som stod ut.  ½
 
 
Christmas Joy
 
"Stars seem to be aligned as Joy sees her former crush, Ben Andrews, at the hospital. At first, Joy is focused solely on helping her Aunt heal; even taking over her position as chair of the local Cookie Crawl competition. Eventually, she begins to let Ben in and remembers there’s no place like home for the holidays. The pair work together on the Cookie Crawl to make the event a success."
 
Mina tankar 
 
Med Christmas Joy blev jag ännu en gång väldigt besviken, för den här höll ungefär samma kvalitet som Christmas at Pemberley Manor. Det blev en väldigt dålig start på denna Countdown to Christmas, alltså. Med denna film dock, var det andra problem jag hade. För Christmas Joy var osammanhängande. Den kändes väldigt underutvecklad, väldigt forcerad, samtidigt som manuset inte var det bästa. Lite tråkigt, eftersom det verkligen kändes som att skådespelarna försökte i denna. ½
 
 
Road to Christmas
  
"Los Angeles television producer Maggie Baker unwittingly falls for Danny Wise, the son and former producer of his mother’s popular annual Christmas special Julia Wise Lifestyle. When Maggie’s secret plan to reunite Danny and his two brothers with Julia during the live broadcast in Vermont goes awry, Maggie is reminded that above all, it is the love for family and friends that makes the merriest of Christmas."
 
Mina tankar
 
Vad handlade den här filmen ens om? Missade jag något viktigt tillfälle i början där det förklarades? Jag förstod inte varför sonen behövde komma in och jobba tilsammans med henne, jag förstod inte varför hon fick för sig att hämta hem alla chefens söner. jag förstod inte hela grejen med julspecialen. Jag förstod inte mycket med Road to Christmas, vilket nog främst är anledningen bakom varför jag inte riktigt tyckte om den. Allt kändes väldigt spretigt. Dock presterade både Chad Michael Murray och Jessy Schram på en hög nivå, vilket höjde hela filmen. 
 
 
Marrying Father Christmas
 
"When Miranda Chester sets off to find information on her biological father two Christmases ago, she never imagined her investigation would lead her to both the love of her life, Ian McAndrick, and the family she had always longed for. After her romantic engagement last Christmas, Miranda prepares for a Christmas wedding surrounded by this new family. While Miranda finalizes the details of her big day, Margaret forges a surprising romance with a friend from the past."
 
Mina tankar
 
Jag kollade på hela trilogin på rad (Finding Father Christmas, Engaging Father Christmas, Marrying Father Christmas), och jag måste faktiskt säga att detta har räddat Hallmarks julfilmer för mig hittills. Dessa filmer är helt fantastiska, och jag måste säga att Marrying Father Christmas var min favorit av alla tre. Det bästa med dessa filmer är hur otroligt karismatiska huvudkaraktärerna är, samt den kemi de har. Det var fantastiskt att se. Sedan var bröllopet helt otroligt vackert. Speciellt när Ian grät. 
 
 
It's Christmas, Eve
 
"Interim school superintendent Eve Morgan finds herself in a tough spot when she is assigned to shut down a school’s failing music program and must come to terms with here musical past."
 
Mina tankar
 
Jag har en tendens att inte tycka om musikfilmer. Jag älskar musikaler, men jag tycker inte om filmer som handlar om musik. Det gör It's Christmas, Eve, vilket antagligen förstörde den lite för mig. Vad jag tyckte om med den här filmen var som vanligt karaktärerna, speciellt Eve och hennes klädstil. Jag tyckte även om hur filmen var uppbyggd. Det var bara att handlingen inte lockade mig överhuvudtaget, samtidigt som jag kände att den tyvärr blev lite platt. ½
 
 
Christmas in Love
 
"Ellie Hartman is an aspiring crafter working in her small town’s bakery making famous Christmas Kringles. When the new, big-city CEO Nick Carlingson visits the bakery, he arrives filled with modernization ideas destined to lay off many employees."
 
Mina tankar 
 
Countdown to Christmas har gjort mig väldigt besviken hittills, och detta måste vara den sämsta filmen hittills. Först och främst är det här en handling vi har sett alldeles för många gånger, det verkar nästan som om Hallmark har en fetish för kvinnor som jobbar med bakverk. Men jag tyckte även inte heller om karaktärerna, vilket var dess främsta problem. Daniel Lissing är verkligen inte en favorit hos mig. Christmas in Love saknade även mysfaktorn, vilket jag tycker är en viktig aspekt med julfilmer. 
#1 - N

Hej! Skum fråga kanske, men jag undrar om Cloak & Dagger liksom har ngt och göra med Infinity War? Asså finns det ngn koppling alls? Lr är den helt fristående serien?

Svar: Cloak & Dagger är en del av Marvel Cinematic Universe, precis som Infinity War är, men det är inte en serie som ligger i nära relation. Det är egentligen bara Agents of SHIELD som ligger nära till hands filmuniversumet. Så även fast det tekniskt sett är en del, så skulle jag säga att Cloak & Dagger är fristående. Serieskaparna har även nämnt att de vill separera på det lite, och att serien ändå ska utspela sig innan Thanos.
Emelie Karlsson