Mina tänkbara sommarmaraton

 
Efter ett schema på ungefär två veckor, så har jag nu sett ikapp alla mina serier. Det är otroligt skönt att ha en tom lista på tvtime, men det även lite uttråkande. Vad ska jag se nu? Därför är det dags för mig att välja mina sommarmaraton, helt enkelt. Detta är något jag nästintill aldrig brukar följa, men eftersom jag knappt har några serier i år kan vi hoppas att det blir annorlunda. Mitt första sommarmaraton, som jag är tror är mest likely att inträffa, är Revenge. Om ni kollar in inlägget nedanför detta, kan ni se att jag verkligen tyckte om piloten. Mitt andra sommarmaraton jag vill ta mig an är Downton Abbey. Det känns helt orimligt att jag aldrig har sett ett avsnitt av den här serien, jag som har perioder där jag bara kollar på kostymdraman. Nu är det förhoppningsvis dags. 
 
Sedan har jag även ett par serier jag vill kolla ikapp, självklart. Serier som jag tidigare har valt att pausa eftersom det blivit alldeles för mycket. De jag kommer att prioritera främst här är Designated Survivor (om en annan kanal väljer att förnya den) och The Good Doctor. Designated Survivor var under dess första säsong min favoritserie, men den tappade extremt mycket i den andra. Tror jag bara såg tre-fyra avsnitt innan jag pausade där. The Good Doctor hann jag se fyra avsnitt av, men vill nu se ikapp tills säsong två. Andra serier jag vill ta ur paus-läget är The 100, Shadowhunters och Riverdale. Vi får se hur det går där. Har ni valt era sommarmaraton?
#1 - O

Ooh hoppas du tar upp Riverdale och The 100! Tittar på båda och ska bli spännande att höra vad du tänker :D

Svar: Ja! Har dock bara ett fåtal avsnitt att kolla ikapp på 100, kanske fyra-fem st!
Emelie Karlsson

#2 - Hanna

Downton Abbey <3 Helt fantastisk. Har väldigt svårt att se att du inte skulle gilla den.

Svar: Jag med, faktiskt. Känns så konstigt att jag inte sett serien! Får se när jag börjar med maratonet!
Emelie Karlsson

#3 - Flisan

Revenge gillade jag super mycket :D

har så många serier som jag måste se ikapp haha :P

Svar: Jaa, ser fram emot att börja mitt Revenge-maraton. Tror det blir på lördag, när jag måste spendera fem timmar på ett flyg! Tror verkligen jag kommer tycka om serien.
Emelie Karlsson