Min månad i böcker | April 2018

Hur kunde jag förra månaden läsa tio böcker och kalla det lite? I så fall har jag inte läst någonting alls den här månaden. Det blev en riktigt dålig läsmånad överlag faktiskt. Hade ingen lust överhuvudtaget, så jag valde att istället läste mer serietidningar. Vilket inte gjorde mig mycket. Hoppas det blir bättre nu i maj med läsningen, när vädret ska bli bättre. Föredrar att läsa utomhus. 
 
 
 
De böcker jag läst
 
  • Son of the Dawn av Cassandra Clare och Sarah Rees Brennan 
  • City of Bones av Cassandra Clare (re-read) 
  • Starfish av Akemi Dawn Bowman 
  • Moxie av Jennifer Mathieu 
  • My Lady's Choosing av Kitty Curran 
 
 
De comics jag läst
 
  • The Unstoppable Wasp, vol. 1: Unstoppable! 
  • The Unstoppable Wasp, vol. 2: Agents of G.I.R.L. 
  • Ms. Marvel, vol. 6: Civil War II 
  • Ms. Marvel, vol. 7: Damage Per Second 
  • Ms. Marvel, vol. 8: Mecca 
  • Invincible Iron Man: Ironheart, vol. 1: Riri Williams 
  • Avengers: Disassembled 
  • Secret War 
  • The Mighty Thor, vol. 5: The Death of Thor 
 
 
Totalt: 14
 
 
Den bästa och den sämsta boken
 
Den bästa boken jag läste i april måste ha varit Starfish av Akemi Dawn Bowman, tyckte att den var helt fantastisk. Skrev en kort recension kring den boken som ni kan hitta här. Den bästa serietidningen jag läste i april måste ha varit antingen The Death of Thor, eller Agents of G.I.R.L. Båda var fantastiska. Men jag måste nog ändå säga The Death of Thor, sorgligt att få se slutet på min favoritserie. Den sämsta boken jag läste i april var My Lady's Choosing, det var en sådan choose your own path-bok. Kul, självklart, men kanske inte jätte fantastiskt. Den sämsta serietidningen jag läste var nog Secret War, kändes väldigt utdraget och tråkigt.
#1 - Lena

Hade tänkt köpa My Lady’s Choosing när jag var i London men den var slutsåld. Tycker det låter som en spännande idé det där med att välja sin egen väg och säkert en bok man kan läsa fler gånger och få ihop olika historier :)

Svar: Ja, den var dock väldigt kort! I alla fall min väg, eftersom jag redan hade bestämt mig i beskrivningen av människorna vem jag ville ha. Tog bara typ en kvart att läsa ut.
Emelie Karlsson

#2 - evaemilialinneas.blogg.se

Åh får sådan lust att läsa TMI igen! Har du tänkt läsa alla igen eller blev det City Of Bones av en slump?

Svar: Har tänkt läsa alla igen! Har dock ingen rush, så har bara tagit mig igenom just City of Bones hittills. Kanske kör en per månad!
Emelie Karlsson