Filmer jag har sett på den senaste tiden #1

 
Every Day (2018)
Every Day känns som en sådan film som har hur mycket potential som helst, med det intressanta konceptet och det faktum att berättelsen redan är färdig i och med boken. Därför vet jag egentligen inte hur den här filmen kunde bli så ointressant. Det var nästan jobbigt att kolla på den här filmen, eftersom att den slösade bort i princip all potential den hade. Det var alltså en otroligt underwhelming film för mig. Det var dock fortfarande intressant att kolla på den, och jag blev egentligen aldrig uttråkad. Så därför måste jag ändå faktiskt säga att Every Day var en helt okej film, bara inte så bra som jag ville att den skulle vara. 
 
Thoroughbreds (2017)
Det här var en film jag hade läst väldigt mycket bra om sedan den släpptes, att den skulle vara unik och egentligen helt fantastisk (och självklart att det är en av Anton Yelchins sista filmer). Det måste jag även säga att den faktiskt var. Speciellt unik. Thoroughbreds var en väldigt intressant film att se på, eftersom jag knappt visste vad den handlade om i förväg. Jag visste aldrig egentligen vad som skulle hände (eller faktiskt hände). Det är en väldigt simpel film, men som är väldigt underhållande att se på. På ett annorlunda sätt. Olivia Cooke och Anya Taylor-Joy är även helt fantastiska båda två. 
 
A Wrinkle in Time (2018)
Det enda jag egentligen har att säga om den här filmen är att Chris Pine såg oväntat bra ut. Annars var det här katastrofalt dåligt, nästintill omöjligt dåligt för att ha så många bra skådespelare med. Först och främst förstod jag ingenting - vad som hände, vad allt gick ut på. Sedan var allt även så pinsamt att se på, om ni förstår vad jag menar. Speciellt i och med Which, Whatsit och Who. Manuset var otrolit stelt. Det enda jag måste säga att jag faktiskt tyckte om, var reunion-scenerna mellan Mr. Murry och Mrs. Murry, och Mr. Murry och Meg. Annars var det här nästintill värdelöst. Omöjligt dålig. ★ eller ½
#1 - Felicia

Älskade every day som bok. Inte sett filmen än men alltid trott att den ska vara rätt dålig, hah. Svårt att göra en bra film av det konceptet kanske.

Svar: Har faktiskt inte läst boken! Haft den hemma jätte länge, men aldrig haft lusten att läsa den. Men förstår verkligen att boken är så mycket bättre än vad filmen var!
Emelie Karlsson