Filmer att se fram emot | Sommar 2018

 
 
The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society
 
Filmen med den långa titeln baseras på en bok, en bok jag läser just nu. Har kommit ungefär halvvägs och tycker att den är jätte intressant! Är helt besatt av Guernsey, redan i litterär form - undra då hur besatt jag kommer bli i rörlig form? The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society har premiär nu på fredag, den fjärde maj. Dock verkar den inte få ett premiärdatum på min lokala biograf, så det blir nog inget biobesök för mig. Tyvärr. Ser i alla fall verkligen fram emot filmen, även fast jag inte vet när jag kan se den.
 
 
 
 
Deadpool 2
 
Kollade som sagt om den första Deadpool för någon dag sedan för att förbereda mig själv inför den här. Det är inte en stor favorit, om en ska säga så, och jag ser egentligen inte jätte mycket fram emot uppföljaren. Men det är ändå Marvel, och då måste jag se den. Tror även att denna film kan bli bättre än den första, speciellt när vi kommer få fler karaktärer i den här. Ser fram emot Domino, och vad som alternativt är Surge. 
 
 
 
 
Solo: A Star Wars Story
 
Igen, en film jag kanske inte ser fram emot jätte mycket men tänker se. Är inte världens största fan av Star Wars, överhuvudtaget, och tycker helt ärligt att det här ser katastrofalt ut. Det finns egentligen ingenting som lockar mig till den här filmen, förutom Emilia Clarke. Allt en kan hoppas på att det blir en bra Star Wars-film för min pojkvän, som faktiskt genuint älskar denna franchise. 
 
 
 
 
On Chesil Beach
 
Allt Saoirse Ronan skapar låter egentligen lockande i mina öron - men speciellt On Chesil Beach. Detta på grund av att jag läst boken, och faktiskt verkligen tyckt om den. Det känns väldigt konstigt att dem ska göra en filmatisering, då det känns ganska orimligt, men jag hoppas att det blir bra. Hoppas det blir en lågmäld, tankestartande indiefilm. Precis som det ska vara. On Chesil Beach släpps den femtonde juni i Sverige.
 
 
 
 
Ant-Man and the Wasp
 
Det här är den film jag ser fram emot mest denna sommaren, uppföljaren till Ant-Man och den första mcu-filmen efter Infinity War. Denna utspelar sig innan Infinity War, och har beskrivits mer som en familjekomedi. Tycker det låter väldigt skönt efter Infinity War, speciellt om det betyder att vi kommer få se mer av fantastiska Cassie. Verkar även vara otroligt Wasp-centrerad vilket jag tycker om. Alla trailers ser fantastiska ut, och jag hoppas verkligen att det här blir bra! Denna film kommer fjärde juli i Sverige. 
 
 
 
 
Mamma Mia! Here We Go Again
 
Tänk att vi kommer få en till mysig Mamma Mia film! En till mysig film som kan visas på ettan varje år, med hela Sverige framför tvn. Den första är så himla underhållande, och jag hoppas verkligen att den här blir det med. För om den blir det, kommer jag uppskatta denna med. Tycker om valet att göra det till en prequel, och tycker om valet att ha Lily James som en ung Donna. Ser fram emot denna. 
 
 
 
 
Hallmark
 
Sedan har vi självklart ett par sommarpremiärer av Hallmark-filmer att se fram emot. Vi vet egentligen inte jätte mycket just nu om vad som faktiskt kommer att komma, men det är ett par filmer som tagits upp hittills. Främst Love on Safari, som till och med har en teaser. Men vi har även Royally Ever After, som släpps redan nu i maj. I juni kommer även june weddings, vilket bara består av uppföljare. Dessa brukar jag vanligtvis inte se, men vem vet - det kanske händer i år. Jag kollar och recenserar som sagt alla nya Hallmark-filmer i år, som inte är uppföljare eller murder mysteries. Ni kan följa den processen här och här.