Fictional Em kollar på piloter | Sex and the City, Revenge & Desperate Housewives

 
Förut brukade jag göra detta ganska ofta. Att jag kollade på piloter av serier, och sedan skrev vad jag tyckte. Främst för att det var underhållande, men även för att det är ett bra sätt att hitta nya serier och maratonprojekt på. Därför, nu när jag har kollat ikapp alla mina vanliga serier , tänkte jag börja med detta igen - och denna gång är det dags för Sex and the City, Revenge och Desperate Housewives. 
 
 
Först och främst måste jag nämna att det var väldigt skönt att det här var en serie som enbart har trettio minuter långa avsnitt, det är alltid en positiv överraskning. Sedan måste jag faktiskt säga att jag tyckte om detta mer än vad jag trodde att jag skulle göra. Tyckte det var skönt att vi hade en väldigt bestämd huvudkaraktär, och att det mesta berättas utifrån henne och hennes kolumn. Tror detta kan vara en perfekt maratonserie, faktiskt. 
 
 
Wow, det här var verkligen jätte bra! Visste inte vad jag hade förväntat mig, egentligen, men det här var bättre än jag någonsin hade trott att det skulle vara. Hittills den bästa piloten jag har sett, ganska överlägset. Tyckte om att det började med en händelse, och att vi sedan kommer ta oss dit genom att följa alla i Hamptons. Känns lite som ett vuxnare Pretty Little Liars. Det här är verkligen en serie jag kommer fortsätta att kolla på, speciellt i och med att fantastiska Emily VanCamp spelar huvudrollen.
 
 
Blev även positivt överraskad av Desperate Housewives, faktiskt. Det här var en serie alla mina vänner kollade på när jag gick i grundskolan, och jag förstår nu varför. Detta verkar jätte intressant, speciellt när det verkar som att det kommer utgå ifrån varför hon tog livet av sig. Jag kan även anta att det här är en sådan serie som bara blir bättre och bättre, med varje avsnitt. Speciellt när den innehåller alla dessa fantastiska kvinnor som huvudkaraktärer. Alla var så otroligt coola!! 
 
Vilken var bäst?
 
Av alla dessa tre piloter så har jag en självklar favorit, vilket jag redan faktiskt har nämnt - Revenge. Det var den serie som var mest intressant för mig, och som faktiskt överraskade mig mest. Men jag måste faktiskt säga att jag tyckte att alla dessa serier var fantastiska, trots att Revenge främst var en mig-serie. Så min topplista skulle nog, i skrivande stund, se ut följande: 1. Revenge. 2. Desperate Housewives. 3. Sex and the City.
#1 - Felicia

DH <3

#2 - Filippa

Revenge är en av mina favoritserier! Jag tycker verkligen att den är sååå grymt bra. Älskar hur spännande den är! Skulle lätt kunna se om den.

Svar: Ja, jag förstår varför! Jag tänker verkligen fortsätta se på Revenge nu i efterhand, kommer bli ett av mina sommarmaraton!
Emelie Karlsson

#3 - Seriereflektioner - en blogg om TV-serier

Eftersom jag gillar både Sex and the City och Desperate Housewives jättemycket så känns det som att jag verkligen borde se Revenge!

Svar: Revenge hade verkligen en riktigt bra pilot! Tänker nog ha den serien som mitt främsta sommarmaraton!
Emelie Karlsson

#4 - Lena

Revenge missade jag totalt när den gick men som du säger Em är grym!

Sno denna idé från dig om det är okej kommer dock inte kunna göra den på ett tag då min blogg strular :(

Svar: Jaaa, sno den!!!!!!
Emelie Karlsson