Fictional Em kollar på piloter | New Girl, Ugly Betty & 2 Broke Girls

 
Förut brukade jag göra detta ganska ofta. Att jag kollade på piloter av serier, och sedan skrev vad jag tyckte. Främst för att det var underhållande, men även för att det är ett bra sätt att hitta nya serier och maratonprojekt på. Därför, nu när jag har kollat ikapp alla mina vanliga serier , tänkte jag börja med detta igen - och denna gång är det dags för New Girl, Ugly Betty och 2 Broke Girls.
 
 
Tyckte att serien kändes lite äldre än den faktiskt är, speciellt med kommentarerna kring att rosa "är en tjejfärg" och att "tjejer är bra på att städa, är alltid är emotionella" Men annars tyckte jag faktiskt om detta första avsnitt, främst eftersom att det var jätte roligt! New Girl är nog en serie jag skulle tänka mig kunna forsätta kolla på i framtiden. Tycker om handlingen att hon ska bo med dessa tre, helt olika killar. Det känns som att hon kan påverkade dem väldigt mycket, vilket kan vara intressant att se på. Sedan älskar jag även Jess' personlighet. Hur härlig som helst. 
 
 
Jag hade glömt bort hur mycket jag tyckte om den här serien. Såg ett par avsnitt förut när den gick, men nu när jag såg piloten igen hade jag i princip glömt bort allt. Jag visste inte ens vad den handlade om, Ugly Betty. Men detta är ett sådant guldkorn. Det är en ganska annorlunda serie, med alla färger och "den onda sidan", men det är även en genuin serie. Med alla problem, med alla känslor. Det är vad jag tyckte om med Ugly Betty då, och det är vad jag tycker om med Ugly Betty nu. Satt redan och grinade under denna pilot. Älskar även att hon har på sig ett Anne Boleyn-halsband hela tiden. Förstår att det menas med "Betty" i denna serien, men det är Boleyns. Jag har ett likadant hemma. 
 
 
En till väldigt rolig serie, fast på ett helt annat sätt. Vet faktiskt inte vad jag föredrar. Tycker i alla fall om att serien parar ihop två helt olika kvinnor, och att de ändå arbetar tillsammans istället för emot varandra. Det är så det ska vara. Sedan tycker jag även om att hela serien verkar utgå från deras mål - att samla ihop pengar till ett eget företag, och att deras total amount visas på slutet. Tycker om när det finns något konstant i en serie. Tyckte om både Max och Caroline jätte mycket. Känns som att de kompletterar varandra.
 
Vilken var bäst?
 
Tycker alla låg på ungefär samma nivå, men det var ändå en som stod ut hos mig. Det var Ugly Betty. Det kan självklart ha varit eftersom serien har längre avsnitt, men jag tror även drama-aspekten och det familjära var vad som sålde det hela hos mig. Sedan tyckte jag även om både New Girl och 2 Broke Girls' piloter med, men min lista skulle nu se ut följande: 1. Ugly Betty 2. New Girl & 2 Broke Girls.
#1 - Film&serier bloggen

Åh, börjar nästan sakna Ugly betty nu när du nämner den serien - kommer ihåg att jag verkligen tyckte om den när den först gick!

#2 - Lena

Älskade 2 broke Girls när den gick på TV! Var länge sedan jag såg den nu!