Vecka 25 | Vad jag vill se & läsa

 
Dessa veckouppdateringar var något jag började med i januari, men slutade med väldigt snabbt. Detta på grund av att jag varken läste eller såg på vidare mycket. Men jag tycker ändå om konceptet - och därför tänkte jag fortsätta med det, på ett annat sätt. Förut handlade det om wrap ups, nu tänkte jag att det kunde handla om vad jag vill se och läsa under veckan. Därför blir det mindre press på mig att faktiskt se och läsa saker, samtidigt som det är skönt att samla mina mål på ett enda ställe.
 
 
Böcker
 
Förra veckan skrev jag att jag ville läsa Defy the Wolds och Listen to Your Heart, vilket jag gjorde. Det känns faktiskt bättre med läsningen just nu, och jag tycker om att ha mål i och med dessa inlägg. Denna vecka tänker jag också ha ett liknande mål som den förra veckan, då jag vill läsa två böcker - My Oxford Year av Julia Whelan, som jag lyssnar på som ljudbok, och Every Exquisite Thing av Cassandra Clare, som är den tredje Ghost of the Shadowmarket-novellen. Det låter väldigt rimligt för mig. Sedan har jag även ett mål att komma så långt in i The Outsider av Stephen King som jag kan. Har hört att den ska vara helt fantastisk, och jag kunde inte vara mer exalterad! The Outsider ska även bli en serie i framtiden, vilket gör det hela ännu roligare.
 
 
Serier
 
Här har jag ungefär samma må som jag hade förra veckan, att se på Stranger Things och alla andra ströavsnitt som jag har att se. Men jag och min pojkvän klarade inte av att se den andra säsongen förra veckan, eftersom vi inte var tillsammans, så det får bli målet den här veckan. Att se klart den andra säsongen av Stranger Things. Att kolla ikapp, alltså. Sedan ska jag även självklart försöka rensa min tvtime lista också. För att göra det måste jag se Dietland 1x04, The Bold Type 2x03, American Woman 1x02, Love Is 1x01, Reverie 1x02-1x03 och Supergirl 3x21 - 3x23. Sedan ska jag även se de avsnitten som släpps under denna vecka: Strange Angel 1x02, Yellowstone 1x01-1x02, Reverie 1x04, Cloak & Dagger 1x04, Take Two 1x01 och American Woman 1x02. Kommer nog inte hinna se allt.
 
 
Filmer
 
Har hittills inte sett en enda film den här veckan, och jag tror även att filmkollandet kommer att få sota lite den här veckan med. Men jag skulle ändå vilja se runt fyra-fem filmer kanske. Den enda jag vet att jag vill se, som jag antagligen kommer att se idag/imorgon är ItEftersom jag nu kollar på Stranger Things, vill jag även ta mig an den filmen. På Instagram så verkar nämligen alla Stranger Things fans älska It. Sedan har jag som sagt inga planer när det kommer till filmer, den enda film förutom It jag vill se är egentligen Blockers. Så vi får bara vänta och se vilka filmer det blir denna vecka, helt enkelt.