Timeless: säsong 2

Timeless: säsong 2
 
Det var inte alls säkert att Timeless skulle få en andra säsong, då den först lades ner efter en säsong. Jag var dock vädigt nöjd med beslutet att skapa en till säsong, eftersom att jag faktiskt tyckte den första var bra. Nu när vi fick en till dock, är jag lite osäker på om det var ett bra beslut att Timeless blev förnyad efter den första säsongen. För jag har nog aldrig varit så här ointresserad av en serie, efter att ha varit så intresserad av samma serie bara några månader tidigare. Blev så himla besviken över den här andra säsongen. 
 
Det bästa och sämsta med säsongen
 
Det enda som gav säsongen mening för mig var Garcy och Flynn överlag, om jag ska vara ärlig. Den enda anledningen bakom varför jag forsatte att kolla vecka efter vecka, var för att jag ville se något hända mellan fantastiska Garcy. För annars har jag egentligen bara negativt att säga kring den andra säsongen av Timeless, där mitt främsta problem är hur otroligt amerikansk serien var i denna säsong. Hur många hemska presidenter ska vi behöva se? Kan vi inte få någon intressant historia? Viktig historia? Sedan kunde jag heller inte stå ut med Jiyas syner. Det kändes så otroligt dåligt gjort och bara allmänt frustrerande. Tyckte överlag egentligen att det inte fanns något som var intressant med den här säsongen, förutom Garcy. 
 
Säsongens sämsta och bästa karaktärer
 
Mina svar kanske känns lite klyschiga här, eftersom de spelar in i seriens "ship", men säsongens bästa karaktär var för mig Flynn. Han gjorde aldrig något irriterande eller hemskt, var alltid där för Lucy, bidrog med en fantastisk dynamik med Rufus. Han gjorde det nästan värt att se på serien. Säsongens sämsta karaktär för för mig Wyatt. Hur hemsk får en vara? Han tror typ att han kan få allt han vill. Lucy, sen sin fru, sen Lucy igen. Du äger ingen, Wyatt. Tycker överlag han var otroligt självgod och omöjlig att tycka om. 
 
#1 - Lena

Det kändes verkligen som om S2 fokuserade mer på relationerna mellan karaktärerna än det historiska. Det historiska glömdes bort lite och skyndades igenom