Netflix Original Series jag vill se

 
Jag vet inte om jag har nämnt detta här, men jag har skaffat Netflix. Detta är en streamingtjänst som jag aldrig känt att jag har haft ett behov av, eftersom att det svenska utbudet var så dåligt när jag provade en testmånad förut. Men denna månad fick jag lite av ett ryck, och ville börja kolla på Stranger Things. Därför skaffade jag Netflix. Helt enkelt. Nu när jag haft det i ett par veckor har jag även hittat världen av netflix original series. Av alla serier som finns har jag nu skalat ner det till sex stycken jag vill se. 
 
 
Altered Carbon
 
Altered Carbon is set in a future where consciousness is digitized and stored in cortical stacks implanted in the spine, allowing humans to survive physical death by having their memories and consciousness "re-sleeved" into new bodies. The story follows specially trained "Envoy" soldier Takeshi Kovacs, who is downloaded from an off-world prison and into a combat ready sleeve at the behest of Laurens Bancroft, a highly influential aristocrat. Bancroft was killed, and the last automatic backup of his stack was made hours before his death, leaving him with no memory of who killed him and why. While police ruled it a suicide, Bancroft is convinced he was murdered and wants Kovacs to find out the truth.
 
Det här är en serie jag har hört väldigt mycket om i Sverige, antagligen främst eftersom att Kinnaman är huvudrollen i Altered Carbon. Trots detta, uppfattade jag aldrig riktigt vad den handlade om. Efter att ha sett trailern dock måste jag säga att jag är väldigt intresserad. Speciellt med science fiction-aspekten till den hela. Sedan blir det även en liten utmaning för mig med ett så explicit-serie. 
 
 
GLOW
 
A look at the personal and professional lives of a group of women who perform for a wrestling organization in Los Angeles.
 
Det här är den enda serien på den här listan som jag har övervägt att se på tidigare, när den kom. Främst eftersom att den då kom under tiden jag började kolla på alla nya serier som kom. Men det blev aldrig så, eftersom jag inte tyckte det verkade så lockande. Nu efter att faktiskt ha sett trailern för den första gången måste jag säga att jag det här ser jätte bra ut! Vad som också är lockande är de korta avsnitten, hehe. Samt det faktum att den andra säsongen kommer så snart som nästa vecka. 
 
 
Trollhunters: Tales of Arcadia
 
An ordinary boy finds a magic amulet that chooses him to be a Trollhunter, a guardian that defends the world of humans and the secret world of trolls. 
 
Om jag till slut väljer att faktiskt se på Trollhunters, blir det här den första animerade serien jag någonsin har följt. Oväntat nog. Men jag vet hur hyllad den här serien är, och jag vet hur älskad den är. Jag vet också dock att den precis visat sin sista säsong, vilket är lite tråkigt. Men jag ska i alla fall ge den här en chans, och hoppas att jag fullkomligt älskar den. Det ser ut att ha lite How to Train Your Dragon-vibbar, vilket är en av mina favoritfilmer när det kommer till animation. 
 
 
Lost In Space
 
Lost in Space is a remake of of sci-fi master Irwin Allen's 1965 cult TV classic and is described as an epic but grounded science fiction saga focusing on a young explorer family from earth lost in an alien universe and the challenges they face in staying together against seemingly insurmountable odds. 
 
Det här är en serie jag har hört väldigt lite av, konstigt nog. Det här är faktiskt den serie på den här listan jag är mest taggad inför att få se, och därför är det lite tråkigt att jag inte har läst några andra tankar kring den innan. Samt att jag inte vet hur stor "fandom" och liknande den har. Men i alla fall - jag tycker att Lost in Space ser jätte bra ut. Tror nog att Lost in Space kan bli mitt och min pojkväns nästa gemensamma maraton efter Stranger Things. 
 
 
The End of the F*king World
 
Based on the award-winning series of comic books by Charles Forsman, The End of the F***ing World invites viewers into the dark and confusing lives of teen outsiders James and Alyssa as they embark on a road trip to find Alyssa's father, who left home when she was a child. 
 
Till en serie jag inte har hört någonting alls kring, till en serie som alla har pratat om. The End of the F*king World. Jag hade ingen aning om vad det här var egentligen när alla började kolla på serien, och jag hade inget vidare intresse. Därför kollade jag varken på en trailer eller på en handling. Nu har jag dock gjort detta, och jag måste säga att det här låter hur bra som helst. I alla fall hur intressant som helst. Uppskattar även, som alltid, korta avsnitt. Det är också skönt med en brittisk serie bland alla amerikanska!
 
 
The OA
 
Created and written by Brit Marling and Zal Batmanglij (The East), the latest Netflix original delves into the inexplicable reappearance of Prairie Johnson (Marling). Having gone missing seven years ago, the previously blind Johnson returns home, now in her 20s and with her sight restored. While many believe she is miracle, others worry that she could be dangerous.
 
Det här är serien på den här listan som jag tror kommer vara konstigast. Mest annorlunda. Detta grundar jag både i trailern jag har sett av serien, samt alla bilder jag har ser från serien. Vet dock inte alls om detta är något som kommer visa sig vara sant, att den är annorlunda alltså. Jag hoppas det dock! Hoppas även att den kan vara väldigt intressant, och kanske till och med chockerande. Då är jag nöjd.
 
Har ni sett några av dessa? Vad tyckte ni? Har ni några tips?
#1 - Alva

The End of the F*king world var himla bra, tyckte jag. Den är väldigt underlig, med fantastiska dialekter och ett heartbreaking slut.

Svar: Vi får se vad jag tycker, men förhoppningsvis kommer jag ha samma känslor som dig. Ska i alla fall se piloten denna vecka!
Emelie Karlsson

#2 - Felicia

The End of the F*king World <3!!!

Svar: Ska se det första avsnittet denna vecka och jag hoppas verkligen jag tycker om det!!
Emelie Karlsson

#3 - Elsa

Vet inte om du har hunnit titta på någon av dessa serier ännu, men kan varmt rekommendera The End of the F***cking World samt Glow. Altered Carbon är också bra, men jag har bara sett några avsnitt.

Svar: Har bara hunnit se Glow! Men ska försöka se ett avsnitt av varje serie under helgen.
Emelie Karlsson