Bokrecensioner | Listen to Your Heart & Royals

Bokens första mening: The sky was perfectly blue.

Kasie West är en av mina favoritförfattare, jag har läst alla hennes romantiska böcker. Därför såg jag fram emot Listen to Your Heart väldigt mycket, speciellt när jag hade läst att den var löst inspirerad av Sleepless in Seattle. En film jag älskar. Fatta då hur besviken jag blev när det resulterade i att jag gav boken två av fem stjärnor. Det här är den sämsta Kasie West-boken jag har läst, om jag ska lägga upp det så. Mitt främsta problem var att den kändes väldigt underutvecklad. T.ex. podcast-aspekten och familje feuden mellan Frank och Kate. Ingenting gick all-in, och det mesta kändes ganska meningslöst. Det brukar ofta finnas något att relatera till i Wests böcker för mig, framförallt känslomässigt, men denna var tom. På topp av detta tyckte jag heller inte om någon av karaktärerna, eller någon av paren. Usch vad besviken jag är.

Bokens första mening: Some old lady just called me the c-word.

Egentligen visste jag inte vad Royals handlade om när jag började läsa den - jag visste bara att den var inspirerad av Meghan Markle och Harry, vilket egentligen var allt jag behövde veta. Detta tror jag var bra - att jag inte visste något - för då kunde jag inte riktigt bli besviken med handlingen. Royals var för mig allt-som-allt en bra bok. Den var underhållande och det kändes lite som att läsa en Hallmark-film. Problemet är bara att, precis som med en Hallmark-film, så känns inte detta autentiskt. Det märks att det är en amerikansk individ som beskriver Skottland, om vi säger så. Tyckte även att det var ganska frustrerande att allt Daisy, vår huvudkaraktär, sa var one-liners. Detta kändes väldigt falskt det med, för vem pratar så? Men som sagt, det var överlag en bra bok. ½