Nya trailers | Mary Queen of Scots & Colette

 
Mary Queen of Scots
 
H e r r e g u d. Det här är allt jag någonsin velat ha i ett period drama. Det här är allt jag någonsin kommer att behöva. Om jag ska vara ärlig trodde jag i förhand att det här skulle bli katastrofalt. Självklart hade vi en fantastisk skådespelarskara, och bra källmaterial med Guys bok - men bilderna från inspelningen? Det såg inte positivt ut. Därför är jag chockerad när jag ser den här trailern. Just nu är jag inte tillräckligt insatt historisk sett (ska försöka bli det tills filmen släpps) för att kommentera på hur genuint det är, men det är inte lika inkorrekt som Reign, i alla fall. Men detta verkar verkligen inte vara så Hollywood-anpassat som många period draman kan bli. Detta verkar kunna bli riktigt, riktigt bra. Saoirse Ronan som Mary Stuart är det bästa beslut en människa någonsin tagit.
 
 
Colette
 
Igen - det här ser helt fantastiskt ut. Jag hade ingen aning om vad jag skulle förvänta mig med Colette, eftersom det aldrig riktigt verkade komma några nyheter kring filmen. Men jag måste säga att jag aldrig hade förväntat mig något så här bra. Ett feministiskt period drama, med lgbtq+ representation. Och med Keira Knightley! Detta är en dröm! Colette har tyvärr fått ganska mediokra recensioner från Sundance, men jag tänker fortfarande hålla fast vid min åsikt att det här kommer bli en riktigt bra film. Och om Keira Knightley är med, är det självklart något jag kommer att se. Colette har premiär nästa år. 
#1 - Lena

Colette ser helt fantastiskt bra ut, är lite rädd dock att den kan bli en typiskt bra eller falla platt film dock även om Kiera ser ut att göra ett riktigt bra jobb! Hade helt missat att Eleanor var med i denna. Ser fram emot att se den!