Första intryck | The Outpost, Take Two, Yellowstone & Sharp Objects

 
The Outpost
 
Okej - den här serien kanske inte är jätte bra gjord, men hur länge sedan var det inte vi fick en serie av detta slag? En serie som liknar älskade Legend of the Seeker. Jag är jätte glad över det här. Den kommer antagligen inte klara sig mer än en säsong - men vi kommer ändå få ett perfekt sommarfantasy som underhåller. Om serien även förbättrar sig kvalitetsmässigt, kan det här nog till och med bli en stor favorit hos mig. Det känns lite som att se på Legend of the Seeker, och spela Runescape. Alltså känns det som min barndom. 
 
Take Two
  
Det här verkar precis som The Outpost vara perfekt sommarunderhållning. Jag har bara sett ett avsnitt av de tre som just nu finns ute, men jag är redan väldigt intresserad. Främst på grund av att Rachel Bilson är med, om jag ska vara ärlig. Samt att det finns lite Deception-vibbar. Serien har inte det bästa manuset jag någonsin har upplevt, men det är som sagt väldigt underhållande. Det finns ändå potential. Det kommer speciellt att bli intressant att följa huvudkaraktärernas kemi under seriens gång. Båda skådespelarna är riktigt duktiga (Rachel Bilson och Eddie Cibrian) så jag känner att det inte riktigt kan gå fel där. 
 
 
Yellowstone 
 
Om ni läste mitt inlägg "sommarens nya serier 4" så kanske ni såg att jag inte tänkte se på Yellowstone. Det tänkte jag inte. Men sedan såg jag hur mycket människor som totalälskade de första avsnitten, och kände att jag behövde ge den en chans ändå. Nu efter att jag sett det första avsnittet är jag inte övertygad om jag ska fortsätta se på serien. Jag tyckte om det - speciellt familjen, men det var mycket jag inte förstod. Jag antar att det kanske kommer att förklaras senare, men avsnittet tappade bort mig lite. Men det var ett väldigt bra avsnitt, jag tycker främst om att se på West Bentley. Hehe. Ska nog i alla fall se ett avsnitt till och se om jag vill fortsätta. (Tänker börja med "veckans serie" inlägg igen, så då kan ni se om jag fortsatt kolla på Yellowstone).
 
Sharp Objects 
 
Innan jag började kolla på Sharp Objects trodde jag att det skulle bli precis som det blev med Yellowstone, att det första avsnittet var helt fantastiskt men att jag sedan inte skulle fortsätta kolla på serien. Det finns ingen chans att jag skulle sluta kolla på Sharp Objects. Det är inte ofta jag tycker om den här typen av serier, det har i princip enbart hänt med Big Little Lies. Men detta var helt förtrollande bra! Längtar redan efter det andra avsnittet. Det är så mycket vi inte vet! Det är så mycket som kan hända! Amy Adams är bättre än någonsin också. Ugh vad bra.