Fictional Em kollar på piloter | Netflix Originals (1)

  
Lost In Space
 
Det här var den pilot jag såg fram emot mest att se, men även blev mest besviken av. Tyckte att detta första avsnitt kändes jätte konstigt! Konstigt uppbyggt - konstigt överlag. Det kändes som att vi kastades in, och sedan inte fick någon förklarning kring omständigheterna. På grund av detta, fick jag heller inte någon uppfattning kring karaktärerna. Förstod inte vilka de var, och brydde mig inte om dem. Detta var jätte tråkigt eftersom jag verkligen trodde jag skulle tycka om det här. Får se om jag ger Lost In Space en till chans, eller om jag slutar här. Det känns ändå som att serien har potential att bli bättre med varje avsnitt. 
 
The OA
 
Jag visste inte överhuvudtaget vad jag skulle förvänta mig när jag började kolla på det första avsnittet av OA, för om jag ska vara ärlig så visste jag inte riktigt vad serien handlade om. Självklart hade jag sett en trailer - annars hade jag inte hittat serien - men den gav mig inte jätte mycket. Därför blev jag väldigt positivt överraskad över vad detta visade sig vara. Tyckte allt var behagligt obehagligt, om det betyder något för er, samt att det var väldigt intressant. Tycker även om att det handlar om relativt (!) vuxna människor. Är inte övertygad kring om jag ska fortsätta se på serien eller inte, men The OA bidrog i alla fall med ett väldigt bra första avsnitt (speciellt slutet!). 
 
 
The End of the F*king World 
 
Först och främst måste jag börja med att nämna att jag inte visste innan att detta inte var en Netflix Original serie, utan att det från början var en Channel 4-serie. Men eftersom jag inte visste det för ens jag såg det första avsnittet, tänker jag ändå inkludera den här. Piloten av The End of the F*king World överraskade i alla fall mig. Jag tyckte att detta var jätte bra, faktiskt. Hela avsnittet höll ett väldigt bra tempo, och jag tyckte om hur de ändrade mellan deras olika perspektiv samt liv. Det blev en riktigt bra dynamik. 
 
Trollhunters
 
Innan detta, hade jag aldrig sett en animerad "vuxen" (jag jämför alltså med serier som Brandy & Herr Morris) serie förut. Självklart har jag sett en animerad serie på tv, t.ex. Simpsons, men aldrig att jag själv valt att söka upp en och kolla på den. Därför visste jag egentligen inte vad jag skulle tycka, men Trollhunters är helt fantastiskt. Det är en sådan serie som en kan sätta på, för att sedan plötsligt upptäcka att en har sett tio avsnitt. Det är en otroligt underhållande serie - en serie jag skulle kunna se dag in, dag ut, vilket antagligen säger något kring vad jag tyckte om de första avsnitten av Trollhunters.
 
Vilken var den bästa och den sämsta?
 
Det är nog ganska uppenbart vilken jag tyckte minst om av alla dessa piloter - Lost In Space. Det var den enda jag egentligen inte tyckte var helt fantastisk, nämligen. Vilken jag tyckte var bäst är lite svårare, främst eftersom jag har två stora favoriter. The End of the F*king World och Trollhunters. Serierna är så olika att det egentligen är omöjligt att välja en favorit. Men jag tror att min lista ändå skulle se ut följande: 4. Lost In Space 3. The OA 2. The End of the F*king World 4. Trollhunters.