Younger: säsong 4

 
YOUNGER SÄSONG 4
 
Handling 
 
Follows 40-year-old Liza, a suddenly single mother who tries to get back into the working world, only to find out it's nearly impossible to start at the bottom at her age. When a chance encounter with a 20-something guy at a bar convinces her she looks younger than she is, Liza tries to pass herself off as 26 -- with the help of a makeover, courtesy of her best friend Maggie. Armed with new confidence, she lands a job as an assistant to the temperamental Diana and teams up with her new co-worker and fellow 20-something Kelsey to make it in the career of her dreams.
 
Mina tankar 
 
Den här säsongen måste jag faktiskt säga var ett litet snäpp sämre än den förra. Det hände inte så mycket, vilket var dess största svaghet. Vi fick hela tiden hintar med att det äntligen skulle bli Liza och Charles, men sedan kom något mellan dem. T.ex. den onödiga berättelsen med Jay. Det hände även inte jätte mycket på jobbet, vilket också var ganska ointressant. Överlag en bra säsong, som dock inte var lika bra som de tidigare säsongerna. Har dock höga förhoppningar på att nästa kommer bli bättre, i alla fall utifrån vad jag har hört. Säsong fem har dock inte sänt alla sina avsnitt än - så där kommer säsongsrecensioner bli fördröjd. 
 
 
Det bästa och sämsta med säsongen 
 
Som sagt var det sämsta med säsongen att det inte hände någonting. Det kändes hela tiden som att vi skulle få framgångar med de aspekter vi ville, t.ex. jobbet och med Charles, men det hände aldrig. Allt tog ett steg bakåt istället, vilket var ganska frustrerande. Det bästa med säsongen tyckte jag väl var att vi fick ganska mycket känslor. Speciellt från Liza. Det var jobbigt att se henne göra slut med Jay, och det var svårt att se henne behöva släppa taget av Josh på riktigt. Samtidigt som det självklart var behövligt. Så trots att det inte hände jätte mycket i denna säsong, fick vi ändå släppa taget om ett par saker som behövde försvinna. Bland annat Josh och Lizas romantiska förhållande. 
 
Säsongens bästa och sämsta karaktärer
 
Det var intressant att se Liza och alla hennes känslor denna säsong - men för mig är hon faktiskt inte säsongens bästa karaktär. Tyckte att hon var ett käpp i hjulet stundvis, och det var väldigt frustrerande. Jag måste faktiskt istället ge säsongens bästa karaktär till Charles. Främst för att jag är kär i honom, självklart, men även för att han är helt fantastisk. Hur fin kan en vara egentligen? Säsongens sämsta karaktär måste jag faktiskt se Kelsey. De första avsnitten, när hon var arg på Liza, var hon frustrerande. Och efter det tycker jag inte att det hände så mycket med hennes berättelse. Tråkigt nog, eftersom jag vanligtvis älskar henne. 
#1 - Katta

Hej! Älskar din blogg verkligen. Jag har en fråga till dig som är väldigt insatt i MCU. Har frågat den här frågan till en del andra men fått blandade svar. Kan en se Ant-Man & the Wasp innan Infinity War eller innehåller den spoilers?

Svar: Du kan se Ant-Man and the Wasp innan Infinity War, om du inte ser efterscenerna! För i efterscenerna, alltså efter eftertexterna, finns det spoilers för Infinity War. Annars ska det nog vara ok!
Emelie Karlsson