Min månad i film | Juli 2018

 
Juli har varit en dålig månad för ungefär allt som har med film, serie och bok att göra. Jag hamnade efter i de flesta serier jag följer, och jag läste inte en enda bok. Detta är antagligen på grund av att jag jobbar så mycket (och ijustwanttobecool), så det känns ändå helt okej. Men jag hann ändå med att kolla på en helt okej summa film - 14 st. Två biobesök, tre rewatch, två animerade, två Hallmark, fem övriga. Som sagt - helt okej. Om ni inte har Letterboxd, vilka detta bilder är tagna från, är siffran till vänster om filmaffischen datumet jag såg filmen. Pilarna bredvid hjärtat existerar om det är en film jag sett tidigare. Filmtitlarna som är länkar tar er till mina respektive recensioner, om ni vill läsa mer tankar kring filmerna.
 
Filmerna jag såg i juli
 
 
Månaden började med en Hallmark-film, nämligen dess sista june wedding Yes, I Do. Den var störtlöjlig, vilket många av Hallmarks fimer kan bli, men var ändå ganska charmig. Helt okej. En sämre version av Runaway Bride. Sedan kom även månadens första biobesök samma dag, Ant-Man and the Wasp. Detta var självklart en film jag verkligen såg fram emot, eftersom det är Marvel, och jag måste säga att jag inte blev besviken. Underhållande och skön film att ha efter Infinity War. Kul att den nästintill handlade mer om Hope än Scott. Efter det såg jag en julfilm, enbart för att Thomas Beaudoin är med i den. Denna var faktiskt sämre än jag trodde att den skulle vara. Pinsamt utförd, och tillbakablickarna var... mediokra, om en ska vara snäll. Sedan kollade jag om en av mina favoriter med Hugh Grant, The Rewrite. Den var ungefär som jag kom ihåg att den var. Efter det fick jag även för mig att se på en av de sämsta filmerna som någonsin gjorts, The Emoji Movie. En film som enbart består av reklam. 
 
 
Sedan blev jag kär i Riley Smith, vilket denna del av månaden visar. Såg nämligen fyra av hans filmer på rad - Christmas in Conway, Motocrossed, New York Minute och Bring It On (där han enbart gjorde en cameo, tydligen). Som ni ser tyckte jag verkligen inte om Christmas in Conway, samtidigt som Bring It On verkligen inte har åldrats bra. Motocrossed älskade jag dock, vilket jag inte hade väntat mig. Hade självklart gärna sett lite mer action mellan kärleksparet, och kanske lite mer djup, men det var verkligen en film jag kunde uppskatta. New York Minute var också en fantastiskt underhållande film, som fick upp mina ögon för Olsen-tvillingarna. Sedan kom även månadens andra biobesök för mig - Mamma Mia! Here We Go Again. Något jag nog aldrig kommer att glömma, på grund av den kärlek biosalongen (och filmen!) utstrålade. Lyssnar fortfarande konstant på musiken till filmen. Mina nuvarande favoriter är Angel Eyes och Why Did It Have To Be Me?
 
 
Här ovanför har vi alltså månadens fyra sista filmer för mig. Först spontankollade jag på The Mercy med Colin Firth eftersom jag inte hade sett en film på länge, och ville se en av de filmer jag har på min rest-lista. Den var helt okej. Colin var fantastisk, men annars var den ganska ointressant. Inte världens största fan av denna typ av "extreme sports/utmanings/överlevnadsfilmer". Sedan såg jag och min pojkvän en animerad film tillsammans, Mr. Peabody & Sherman. Skulle nog tyckt om den mer om vi hade sett hela samma natt, istället för att dela upp den till både natt och morgon. Förstörde upplevelsen lite. Sedan var de två sista filmerna två rewatch av Sisterhood of Traveling Pants-filmerna. Älskar båda två lika mycket varje gång jag ser dem - och jag hoppas verkligen att vi kommer få en tredje, som det har pratats om. 
 
Månadens bästa och sämsta film 
 
För att göra detta lätt kan vi börja med månadens sämsta film, vilket uppenbarligen var The Emoji Movie. Det känns egentligen inte som världens sämsta idé, att göra en film om smileysar. Men sättet det gjordes på? Pinsamt. Det var verkligen 100% reklam, ingenting annat. Gick inte att bortse från. Månadens bästa film är väl lite svårare, eftersom jag i denna del av inlägget alltid exkluderar filmer jag har sett tidigare (annars hade det varit Traveling Pants). Men jag får väl säga att jag har två favoriter från juli - Mamma Mia uppföljaren och Motocrossed. Väldigt annorlunda filmer, men jag tyckte om båda två jätte mycket.