Intressanta nya serietidningar

 
Det var väldigt länge sedan jag läste en serietidning, och det var väldigt länge sedan jag skrev om serietidningar. Men nu på den senaste tiden har jag blivit väldigt motiverad att börja med både och igen, främst på grund av alla nya releaser som kommer/har kommit. Här nedanför tänkte jag ta upp fem nya serietidningar som antingen precis har släppts eller kommer snart som jag ser fram emot att få läsa. Jag vet aldrig om det här är något som intresserar er, men nu kör vi i alla fall. 
 
 
Extermination
 
Exterminate the past. Eliminate the future. Cyclops. Iceman. Angel. Beast. Marvel Girl. The original team of teen mutants brought together by Professor Charles Xavier many years ago have been shunted through time to find a world they barely recognize but were determined to help. Now, finding themselves targeted for death, the future of mutantkind lies squarely in the hands of its past. Writer Ed Brisson and artist Pepe Larraz answer the biggest question of all: can the fate of the X-Men be changed?
 
Extermination känns som en serietidning där jag faktiskt behöver läsa andra serietidningar innan, för bakgrundsinformation. Främst eftersom att Cyclops är tillbaka igen, och jag aldrig har läst något om hans berättelse i serietidningsformat. Extermination släppte i alla fall sitt första nummer igår, och har fått jätte bra kritik. Tror att det är många som har varit lite besvikna på X-Men serietidningar på den senaste tiden, och detta verkar agera som någon typ av comeback. Både för X-Men och för Cyclops.  
 
 
West Coast Avengers
 
Hawkeye (Kate Bishop). Hawkeye (Clint Barton). A guy named Fuse. Never have they ever been called “the big three” of…anything. And now here they are, reunited for, okay, well, it’s only the second time ever. Thank god they also brought America Chavez, Gwenpool and Kid Omega. Wait. What? That’s right, it’s the new West Coast Avengers, son. And you better hope they can figure out how to save the world because BIG things are headed for the West Coast.
 
Ni kan egentligen inte förstå hur exalterad jag är inför den här tidningen. Kelly Thompsons Hawkeye-serie är min stora, stora favorit bland serietidningarna - och nu är hon tillbaka, med West Coast Avengers. Vi kommer alltså få träffa på Kate igen, i en serietidning tillsammans med Clint. Tänk om vi äntligen får en romans mellan de två?! Mitt liv skulle på riktigt vara fullbordat. Kommer bli kul att lära känna de andra karaktärerna bättre med. Min pojkvän har läst Gwenpool och tycker de är riktigt, riktigt bra. Den enda karaktär jag har träffat på tidigare, förutom båda Hawkeye, är America. Främst i rebooten av Young Avengers. Första numret släpps nästa vecka. 
 
 
Avengers
 
Thor Odinson. Steve Rogers. Tony Stark. The Big Three of the Avengers are reunited at last! And just in time to save the world from total annihilation at the hands of their most powerful enemies yet: the 2000-foot-tall space gods known as Celestials. Behold the coming of the Final Host. Who will answer the call to assemble for a wild new era of Earth’s Mightiest Heroes? Hint: one of them has a flaming skull for a head. And what strange, world-shaking connection exists between the Final Host and Odin’s ancient band of Prehistoric Avengers?
 
Jason Aaron är ett av de främsta namnen inom Marvel Comics just nu, om inte det främsta. Han briljerade med The Mighty Thor, en av mina favoritserier, och jag kan nu inte vänta till att se vad han har gjort med detta lag av Avengers. Tycker om kopplingen till rymden som serien verkar ha, precis som alla andra Jason Aaron-böcker. Vi har även Captain Marvel och She-Hulk i samma serie igen, vilket får mitt A-Force hjärta att bulta. Annars är det ju bara Avengers. Ganska basic. Tror det i skrivande stund finns fem nummer ute. 
 
 
Fantastic Four
 
Since the end of Secret Wars, there’s been a gap in the Marvel Universe. A void no other team can fill. And it’s time for the world to move on. But can it? A life-changing decision by the Thing! A momentous declaration by the Human Torch! A clarion call-to-arms that summons Doctor Doom! And a signal in the sky that heralds the return of hope to the Marvel Universe! All this, and Alicia Masters adopts kittens! So cute! Plus, the Impossible Man! 
 
Jag har aldrig läst en Fantastic Four serietidning förut. Trots att jag älskar karaktärerna. Varför? Jo, för att det är så orimligt mycket att ta sig igenom. Fantastic Four startade Marvel Comics. Vilket självklart är coolt, men vilket även betyder att det finns oändligt med serietidningar. Därför blev jag väldigt glad när jag såg att familjen skulle komma tillbaka, med en ny serie. Varför inte börja här? Och om jag tycker om den här serien, då kan jag börja läsa Fantastic Four från en början. Smart, skulle jag säga.
 
 
X-Men Red
 
The first sensational arc of an all-new team of X-Men starts here! Jean Grey is back! Returned to a world she doesn’t recognize, the First Lady of the X-Men gathers an unlikely team — Nightcrawler, Namor and Laura Kinney (A.K.A. All-New Wolverine) — to face an evil that threatens to tear down Xavier's dream by any means necessary!
 
Listans andra X-Men tidning kommer i form av X-Men Red, serien som introducerade Jean Grey igen. Det första volymen i sin helhet släpps nästa månad, och då tänkte jag att det var passande att börja läsa serien nu. Jag vet egentligen inte vad jag har för förväntningar, eftersom jag som sagt inte har läst så mycket X-Men förut, men det kommer bli roligt att lära känna Jean Grey. Även Laura Kinney, som jag bara sett bitar av i Hawkeye tidningar. Denna serie har även den fått bra betyg, vilket får mig att bli väldigt taggad på att läsa den. 
#1 - Film&serier bloggen

Jag tycker det är intressant att läsa om det du skriver om serietidningar. Inte för att jag läser några själv, men jag måste erkänna att jag blir lite sugen att läsa någon själv :)

Svar: <33
Emelie Karlsson