Filmer att se fram emot | höst 2018

 
Crazy Rich Asians
 
Jag är helt övertygad om att det här kommer att bli en av årets bästa filmer, detta har jag varit övertygad om sedan filmen släppte sin trailer. Den känns först och främst otroligt viktig, speciellt med dess oproblematiska representation och lek med normerna. Samtidigt som den verkar kunna bli hur rolig som helst. Jag har inte läst böckerna än, vi får se om jag gör det, och jag vet inte riktigt när jag kommer få möjligheten att se filmen (Imdb säger september för Sverige, Sf säger ingenting). Men jag längtar. Och hoppas. 
 
 
A Simple Favor
 
Det här är en film jag skrev om för bara någon vecka sedan, men jag tänker ta upp den igen. För A Simple Favor är verkligen en film jag ser fram emot att få se i höst. Som jag tidigare nämnt så är det mystiken kring filmen som lockar mig, för det känns inte som att vi har något konkret fakta kring vad den faktiskt handlar om. Hur den faktiskt kommer utspela sig. Det är skämmande, men så sjukt intressant. Förhoppningsvis kommer jag att kunna se den på bio när den släpps 28 september, trots att detta nog till och med skulle vara en film som jag tror hade passat bättre att se hemma. Själv. 
 
 
Venom
 
Egentligen är det här inte film jag längtar efter överhuvudtaget, tror att den kommer bli ganska dålig, men det är självklart en film jag kommer se på dess premiärdag, självklart en film jag kommer att se. Därför får den vara med på den här listan - trots att jag inte tror den kommer vara något att hänga i julgranen. Visst ser själva Venom ganska cool ut, men resten känns ganska ointressant. Speciellt även sett till hur dåliga recensioner den har fått i förhand. Marvel-men-icke-MCU-filmer borde ta och lägga ner, helt ärligt. Låt dem göra sina egna filmer med sina egna karaktärer, på ett bra sätt. 
 
 
Bad Times at the El Royale
 
Det här nog en film jag faktiskt inte har nämnt förut, Bad Times at the El Royale. Såg trailern när den släpptes och tyckte faktiskt att filmen såg jätte bra ut. Visste att det fanns ganska mycket hype kring den här filmen - och jag förstod verkligen varför efter att jag såg trailern. Nämner hela tiden att jag älskar filmer som utgår från ett ställe, vilket i detta fall är hotellet. Sedan ser denna film ut att vara väldigt snyggt gjord, samtidigt det självklart inte går att klaga på skådespelarskaran. Filmen har premiär 12 oktober i Sverige.
 
 
Juliet, Naked
 
Sist men inte minst hittar vi Juliet, Naked. En film som antagligen inte faller alla i smaken, men som är perfekt för mig. En nästintill orimligt klyschig handling, Rose Byrne och en utspelningsplats i en liten by i England. Kan det bli bättre, egentligen? Älskar även att de först och främst bara skriver till varandra, men sedan beslutar sig för att träffas. Det är jätte fint. Tror att det här kan bli en riktigt mysig film, samtidigt som jag även hoppas på att den kan bli rolig med. En rolig, mysig romantisk komedi. Drömmen.