Alla nya serier som kommer under midseason 2018/19

 
I mitt "just nu" inlägg skrev jag att jag skulle skapa en lista över alla serier som släpps under midseason 2018/2019, både för eran och min skull. Detta är precis vad jag tänkte göra nu. Midseason har ett spann från hösten till våren, ungefär, och i mitt inlägg kommer vi enbart kunna läsa om network-tv (alltså - abc, nbc, fox, cbs och cw). Det är totalt 33 serier som är med på den här listan, och jag ska försöka hålla mig kortfattat. Det kommer även i framtiden komma ett inlägg med midseason-frågor där jag kommer få besvara med dessa serier, samt första intryck av alla dessa serier. De serier som inte har något releasedatum kommer (antagligen) under våren 2019. 
 
FOX 
 
The Cool Kids • 28 september
 
Som sagt kommer jag att göra en lista där jag besvarar alla frågor med serierna från denna lista - men jag kan redan spoila er och säga att mitt svar på "vilken serie tror du kommer vara sämst?" kommer att vara denna serie. The Cool Kids. Ser katastrofalt dåligt ut, utifrån den trailer vi har fått. Till och med de korta två minuter trailern består av är plågsamma. 
 
The Passage
 
Innan vi fick en trailer trodde jag att det här skulle kunna bli en riktigt bra serie. Att detta kunde vara en av de bästa nya serierna vi skulle få i år. Men sen kom trailern, och den är bara en enda röra. Tror fortfarande att den kan bli bra, visst, men jag har inte alls lika höga förhoppningar som innan jag såg trailern. Fortfarande en intressant premiss dock. 
 
Proven Innocent
 
Jag har redan skapat ett Instagram-konto för den här serien, vilket kanske visar er hur mycket jag faktiskt ser fram emot den. Har egentligen ingen aning om varför - tror den kommer att läggas ned efter en säsong - men tycker bara att alla skådespelare är så härliga. Tycker om alla serier Riley Smith har varit med i på den senaste tiden (Frequency, Life Sentence) och hoppas denna blir bra med. 
 
Rel • 9 september
 
Sedan kommer en till serie jag tror kommer bli riktigt, riktigt dålig. Förstår inte grejen med FOX komediserier som kommer i år. Tycker trailern till Rel är ännu pinsammare än den till The Cool Kids också, vilket säger väldigt mycket. Alla skämt faller platt, ingenting är roligt. Serien innehåller även fakeskratt och alldeles för långa scener, utifrån trailern i alla fall. Detta blir nog ingenting för mig. 
 
 
ABC
 
The Kids Are Alright • 16 oktober
 
Det här är nog den nya serie som lockar mig min från ABC. Först och främst är det ett otroligt uttjatat koncept detta, när det ser precis ut som The Real O'Neals, Goldbergs med mera. Det ser även inte alls bra ut, vilket inte fungerar när det heller inte finns någon originalitet. Tycker även inte om ljussättningen de använder sig av i trailern, för att klaga på ett icke-problem. 
 
The Rookie • 16 oktober
 
The Rookie är en serie mina åsikter faktiskt ändrats kring. Från att tänka att detta är något helt meningslöst, en femtioårskris, till att tro att detta faktiskt kan bli något. Tycker ändå om serier som handlar om miserabla män som försöker göra något med sina liv, vilket är precis vad The Rookie är. Har inte sett Castle så har ingen personlig relation till Nathan Fillion, men detta kan nog bli kul. 
 
Single Parents • 26 september
 
En skulle kunna säga att jag har en fetish för ABC-komedier, och en skulle då ha rätt. Därför vill jag inte riktigt kritisera dess komediserier innan jag har sett dem, för det kommer antagligen bara bli så att jag älskar allihopa. Single Parents kanske inte ser ut som jätte mycket utifrån trailern, men vänta bara och se när jag hyllar den om en månad. 
 
A Million Little Things • 26 september
 
A Million Little Things är en av de serier jag ser fram emot mest. Ett riktigt drama likt This Is Us, fast mer i min stil. Vi har även David Giuntoli i huvudrollen, vilket aldrig kan vara något annat än positivt. Är jätte intresserad av att se hur den här serien faktiskt kommer att se ut, och jag hoppas att den inte är problematisk i sin porträttering av psykisk ohälsa och självmord. 
 
The Fix
 
Det här ser tyvärr ut som en serie som antagligen inte kommer att gå så bra. Det finns ingenting i trailern som visar på att det här kommer fungera som en tv-serie. The Fix skulle nog varit mycket bättre som en tv-film, om något. Men jag vill inte vara öppen till detta, och tänker därför säga att The Fix även kan vara en sådan serie som överraskar totalt. 
 
Grand Hotel
 
Detta ser i princip ut som Dynasty, vilket är en serie jag gav upp på efter enbart en halv säsong. Därför har jag inte höga förhoppningar på att detta faktiskt kommer vara något för mig. Om jag ska vara ärlig dock tycker jag att det här ser bättre ut än Dynasty, så jag hoppas jag klarar längre än en halv säsong i alla fall. Bara karaktärerna är intressanta tror jag det kan bli helt okej. 
 
Schooled
 
Schooled är alltså en spin-off på Goldbergs, en serie jag aldrig har sett och därför inte har någon relation till. Detta betyder då även självklart att jag inte riktigt vet hur jag ska uppfatta Schooled. Jag vet ingenting om källmaterialet. Men jag älskade dock Grown-ish, vilket är en spin-off på Black-ish - så vem vet, detta kanske också blir en serie jag tycker om.  
 
Whiskey Cavalier
 
Whiskey Cavalier är också en av de serier jag har högt upp på min "ser fram emot" lista. Tycker trailern är helt fantastisk. Högt tempo, bra skådespelare, tror detta kan bli en stor favorit hos mig. Precis som Deception blev, vilket är en serie som liknar denna på vissa sätt. Självklart är konceptet uttjatat, men om det görs på ett bra sätt kommer jag inte att klaga. 
 
 
NBC
 
Abby's
 
Det är egentligen omöjligt att kommentera på de serier som inte har fått en trailer ännu, eftersom vi inte alls vet hur det kommer se ut, men jag kan i alla fall säga att jag inte har jätte höga förväntningar på den här serien. Jag tycker om en specifik typ av komedi, och detta är verkligen inte den typen. Det här känns lite mer som 2 Broke Girls. 
 
The Enemy Within
 
Det här är en till serie jag verkligen, verkligen ser fram emot. Har verkligen utvecklat en grej för denna typen av serien, och det är verkligen inget minus när Jennifer Carpenter spelar huvudrollen. Vi har ingen trailer än så jag kan inte säga så mycket kring kvaliteten eller handlingen än, men jag tror verkligen på den här serien. Blir ledsen om det visar sig vara dåligt. 
 
I Feel Bad • 4 oktober
 
På tal om dåligt, har vi här hittat en till serie jag tror kan vara en kandidat till årets sämsta nya serie tillsammans med The Cool Kids. Förstår helt ärligt inte hur någon kan tro att det här är vad publiken vill se. Kan säkert bli roligt, visst, men vad ytligt det här ser ut att vara. Tråkigt då jag faktiskt tycker om Sarayu Blue, som var fantastisk i No Tomorrow. 
 
The InBetween
 
The InBetween är ännu en kriminalserie med en twist - och denna gång är twisten spöken. Det här är igen en sådan serie som antagligen kommer bli jätte bra, eller jätte dålig. Det finns liksom inget mellanting, vilket är komisk eftersom det är just vad serien heter. The InBetween. Det var dock den här serien Paul Blackthorne lämnade Arrow för, så jag hoppas den är bra.
 
Manifest • 24 september
 
Förlåt om jag upprepar mig, men Manifest är faktiskt också en 50/50 serie. Den har en annorlunda handling, men sedan är bara frågan om det faktiskt håller. Om det faktiskt intresserar folk. Jag vet inte. Det kommer även att vara en måndagsserie, vilket inte är den bästa time-sloten för en ny serie. Om jag skulle gissa, skulle jag gissa en flopp på denna. 
 
New Amsterdam • 25 september
 
Sedan har vi faktiskt listans första och enda sjukhusserie, vilket känns lite konstigt. Ofta brukar det komma i alla fall två-tre av detta slag. Utifrån trailern tycker jag att den verkar väldigt klyschig, men jag tycker även att det verkar vara intressanta fall med patienterna. Sjukhusserier överlever, enligt mig, på känslor och på bra karaktärer så vi hoppas denna serie innehåller det. 
 
The Village
 
The Village känns som ett försök av NBC att skapa samma succé som med This Is Us. Det är ett liknande format, fast med ett lägenhetshus som fokus istället för en familj. Jag har slutat kolla på This Is Us och vet därför inte riktigt vad jag ska tycka om den här serien, men jag hoppas att den passar mig bättre. Tycker om det faktum att serien följer alla som bor i ett specifikt lägenhetshus. 
  
 
CBS 
 
The Code
 
CBS och deras uniformsserier. Det är aldrig något jag uppskattar, och det kommer nog aldrig bli det. The Code kommer alltså handla om "Marine Corps Base Quantico". Alltså i princip en mer militär variant av serien Quantico. Tror inte det här kommer vara något jag tycker om, men jag vet att många tycker om den här typen av serier. Craig Sweeny har dock skapat serien, som gjorde Limitless. Något positivt. 
 
Fam
 
Det här är alltså Nina Dobrevs nya serie, vilket egentligen är det enda jag vet om den om jag ska vara ärlig. Nej - vet även att det är en komedi, och att den handlar om familjer som inte riktigt passar ihop. Utifrån handlingen låter det faktiskt som något jag skulle älska, men vi har inte fått en trailer ännu så jag kan inte riktigt säga något ännu. Bara den inte innehåller fake-skratt så är jag nöjd. 
 
FBI • 25 september
 
Nämen, en till typ av uniformsserie av CBS. Det var ju oväntat. Den här ser dock faktiskt väldigt bra ut, älskar när serier visar upp massvis av känslorkänslorkänslor. Jag hoppas faktiskt även att det här är en serie som har en stor handling, istället för en per avsnitt. Som Quantico, som Designated Survivor. Där det alltid finns en underliggande aspekt. Det är vad jag föredrar.
 
God Friended Me • 30 september
 
Sedan kommer vi till den tredje katastrofala serien på den här listan, i alla fall utifrån vad vi har sett i trailern. Samt handlingen. Samt konceptet. Det känns som att de försökte alldeles för mycket med att hitta något som skulle vara så hysteriskt roligt, att det bara ramlade platt istället. Känns lite som propaganda för kristendomen också.  
 
Happy Together • 1 oktober
 
Och så har vi kommit till Harry Styles serien! Happy Together ska alltså vara en komediserie som baseras på den tid Harry Styles bodde off-the-grid ett år. Styles har även varit med och producerat serien. Den verkar kunna bli relativt rolig i alla fall, ingenting revolutionerande men förhoppningsvis något som kan underhålla i en säsong. 
 
Magnum P.I. • 24 september
 
Det här ser ut att vara en utomordentligt dåligt actionserie. För att jag ska tycka om en actionserie, behövs det även ganska mycket. Lethal Weapon tyckte jag om ett tag, men sedan tappade jag intresset för den serien med. Detta ser sämre ut än Lethal Weapon samt är action, alltså finns det egentligen ingenting som lockar mig med serien. Ska självklart ge den en chans dock. 
 
Murphy Brown • 10 oktober
 
Det här är egentligen ingenting jag kan kommentera kring, eftersom jag aldrig har sett originalet och därför inte förstår vad som händer öveherhuvudtaget i trailern. Är det karaktärer som var med i originalet? Är det så här serien kommer att se ut? Jag har ingen aning, och tänker därför inte säga något kring det. 
 
The Neighborhood • 1 oktober
 
Tror ni på mig om jag säger att jag tror The Neighborhood kommer bli en av de bästa nya serierna denna midseason? Kanske inte - men det är i alla fall sant. Trailern till den här serien är det roligaste jag har sett på länge, och jag hoppas verkligen att serien kommer se ut på samma sätt. Tror inte det finns en chans att den kommer överleva, men det är jag van vid med alla komediserier jag älskar. 
 
The Red Line 
 
"A heart-in-your-throat drama" är egentligen allt jag behöver för att veta att jag kommer älska den här serien. Vi har ingen trailer ännu, men vi har en handling. Den här serien ska alltså handla om en vit polis som skjuter en svart doktor, och utifrån denna händelse kommer vi följa båda familjerna till dessa två individer. Det kan bli jätte bra, om det görs på rätt sätt.
 
 
CW
 
All American • 10 oktober
 
Trailern till All American har varit ute ett bra tag nu, men jag har faktiskt inte sett hela för ens jag började skriva det här inlägget. Det kanske visar på hur icke-existerande mitt intresse för serien faktiskt är. Tror dock serien har en chans att få mig intresserad, och det är om huvudkaraktären visar sig vara fantastisk. Annars vet jag inte riktigt om det här är något för mig. 
 
Charmed • 14 oktober
 
Jag har inte sett originalet Charmed, därför har jag egentligen ingen åsikt kring denna reboot. Men jag tycker ändå det ser ganska bra ut (men det är väl kanske bara för att jag inte sett originalet). Tycker om serier som handlar om yngre människor med krafter. Skådespeleriet kanske känns lite överdrivet i vissa delar av trailern, men vi får bara vänta och se. 
 
In the Dark
 
In the Dark är alltså en dramakomedi som handlar en blind kvinna, som blir det enda vittnet till hennes kompis mord - men som ingen lyssnar på, eftersom att hon är blind. Därför väljer hon att lösa det själv, med sin hund, samtidigt som vi får följa hennes vardagliga liv. Det här låter också som att det kan bli fantastiskt, eller löjligt. Hoppas på det förstnämnda. 
 
Legacies • 25 oktober
 
The Vampire Diaries intresserade mig aldrig. The Originals intresserade mig aldrig. Legacies kommer nog inte heller intressera mig. Men vad jag uppskattar, är att den här serien kommer handla om yngre människor. Det kommer säkert bli så att den här serien intresserar mig för både Vampire Diaries och Originals. Måste dock säga att trailern var jätte tråkig. 
 
Roswell, New Mexico 
 
Av fem nya CW-serier denna midseason, så är alltså tre spin-offs eller reboots. Hur ointressant är inte det egentligen? Den sista ut är i alla fall Roswell, New Mexico. Vars originalserie jag heller inte har sett.  Serier som handlar om utomjordingar och liknande brukar heller inte intressera mig. Folk säger även att den har precis samma handling och karaktärer som originalet, vilket är extra tråkigt i en reboot tycker jag. Självklart är en reboot ofta tecken på att det är slut på idéer, men en kan ändå göra om något.
 
#1 - Felicia

Bra inläggg 😍👌🏼! Vill se The village för att Daren Kagasoff är med där. The red line för Noel Fisher 😍! Ser jättemycket framemot All Americans.

#2 - Film&serier bloggen

Jag har sett på originalet Charmed , och jag är lite tveksam till denna nya serie, men kommer ge den en chans för att jag alltid älskat originalet.

Svar: Ja, förstår verkligen att ni som sett originalet är väldigt skeptiska på en reboot! Får se om jag något avsnitt av originalet innan jag ser den nya varianten
Emelie Karlsson

#3 - Lena

Jättebra inlägg, tack för alla tipsen får nog ta och göra en liten lista själv efter det här :)

Svar: <3
Emelie Karlsson