13 frågor kring årets midseason-premiärer

 
Vilka serier tror du att du kommer fortsätta kolla på?
 
Av alla trettiotre serier som kommer, enligt min lista, så är det nio serier jag inte tror jag kommer fortsätta kolla på, fjorton jag kanske kommer fortsätta kolla på och tio jag är ganska säker på att jag kommer fortsätta kolla på. De serier jag är relativt säker på är Proven Innocent, A Million Little Things, The Enemy Within, The InBetween, Whiskey Cavalier, Fam, FBI, The Neighborhood, The Red Line och In the Dark
 
Vilken serie tror du kommer göra dig besviken? 
 
Det känns lite som att Proven Innocent kommer att göra mig besviken. Det är serie där jag har byggt upp så mycket förhoppningar, och inte riktigt vet om de kommer uppnås. Självklart hoppas jag på det, men jag vet inte. Det känns även som att serierna utan trailer som jag bestämt mig kring kan göra mig besviken, t.ex. The Red Line, The InBetween och The Enemy Within
 
Vilken serie tror du kommer vara sämst?
 
Vi kan först och främst ta upp de serier jag tror kommer vara bland de sämsta, och dessa är The Cool Kids, Rel, I Feel Bad och God Friended Me. Alltså fyra komedier som känns väldigt diskutabla. Av dessa tror jag nog faktiskt att Rel kommer att bli den sämsta serien, eftersom de andra tre faktiskt har någon typ av potential att bli roliga. Det känns inte som att Rel har den potentialen. 
 
Vilken serie tror du kommer vara bäst?
 
Jag är helt övertygad om att A Million Little Things kommer att bli den bästa serien att komma från årets midseason. Det är nog aspekten med psykisk ohälsa och självmord som lockar mig mest, eftersom det inte är många serier som vågar ta upp det (på ett bra sätt, också). Sedan tycker jag också att skådespelarskaran är helt fantastisk, speciellt med David Giuntoli i toppen. 
 
 
Varje år har du en oväntad komediserie du faller för, vilken blir det denna gång?
 
Det har blivit ganska oväntade serier de senaste åren, serier jag inte alls har trott att jag skulle älska. Så därför vet jag självklart aldrig säkert vilken serie det faktiskt kommer att bli, men jag tror att det kommer bli The Neighborhood. Min enda farhåga är att det kan bli för komiskt, att vi inte kommer få någon dramatik som i de allra bästa komediserierna.  Vi får helt enkelt vänta och se. 
 
Vilken serie tror du har chansen att överraska dig?
 
Det här kanske är ett oväntat svar från mig, men jag tror faktiskt att Grand Hotel kan bli den serien som verkligen överraskar mig. Vid första anblick ser det egentligen ut som en serie jag skulle genuint ogilla, men den blir mer och mer intressant i mina ögon. Främst eftersom jag tycker att det ser ut som en bättre version av Dynasty, en serie jag nästan gillade. 
 
Vilken serie ser du fram emot mest?
 
I år har jag faktiskt ingen serie jag verkligen inte kan vänta på, men det är kanske vissa jag i alla fall vill se mer än andra. Mitt intresse just nu skulle jag säga är högst för The InBetween och The Enemy Within. Främst eftersom vi inte vet så mycket om serierna, men även för att det lilla vi vet verkar vara jätte intressant. Båda är även NBC-serien, vilket känns bra i hur de kommer behandlas.  
 
Tror du någon spin-off kommer få dig att vilja se originalet?
 
Tror det kommer kräva väldigt mycket för mig, men om någon serie kommer få mig att bli intresserad av originalet så är det nog faktiskt Legacies. Det finns ändå två serier innan serien, och om jag tycker om den bör jag även tycka om de två. Har dock sett några avsnitt av The Vampire Diaries och inte alls tyckt om det, så vi får se. Charmed kan väl även få mig att överväga originalet, men tror inte det är en så stor chans. 
 
Vilken skådespelare ser du mest fram emot att se i en serie?
 
Jennifer Carpenter i The Enemy Within och Riley Smith i Proven Innocent. Jennifer Carpenter eftersom att jag älskade henne i Limitless, en av mina favoritserier någonsin. The Enemy Within verkar även ha en liknande känsla till sig, så jag tror verkligen att hon kommer passa in perfekt. Sedan har vi Riley Smith, som jag valt eftersom att jag tyckt om hans senaste serier. Frequency och Life Sentence.
 
 
Vilken genre blir årets vinnare?
 
Det tror jag blir drama. Inte simpelt drama - utan drama med någon typ av tragedi. Till exempel i A Million Little Things utgår allt från att en av deras kompisar tog livet av sig. The Red Line handlar om hur familjer hanterar dödsfall i familjen. Proven Innocent handlar om vad titeln säger. The Passage är dystopi. FBI är uppenbart. Så det kommer självklart fler komediserier, t.ex, men jag tror att drama kommer vinna med de bästa serierna. 
 
Tror du våren eller hösten blir bäst?
 
Det här är en väldigt svår fråga, men jag tänker faktiskt säga våren. Vi har ett par intressanta serier som kommer på hösten, bland annat A Million Little Things och The Neighborhood, men annars är resten av serierna jag ser fram emot på våren. Proven Innocent, Whiskey Cavalier, The Enemy Within, The InBetween och The Red Line till exempel. Men jag hoppas självklart att båda blir bra. 
 
Vilka serier tror du läggs ned, vilka blir kvar?
 
De serier jag tror kommer att förnyas: A Million Little Things, Legacies, Grand Hotel, The Village, All American, The Passage, FBI, Whiskey Cavalier. Sedan är jag väldigt osäker kring resten av serierna. De som jag tror kommer att läggas ned är väl The Cool Kids, Rel, I Feel Bad, God Friended Me, The Neighborhood, Abby's och The Fix. Men sedan har vi arton serier jag är osäker kring. Vet aldrig hur människor kommer reagera gentemot serier. 
 
Är årets startfält bättre än förra årets?
 
Det tror jag faktiskt. Älskade Deception, Grown-Ish, 911 och 9JKL, men sedan fick vi även ganska mycket ointressanta serier. Tror jag bara har kvar fem-sex serier från förra årets midseason. Självklart finns det även ganska många ointressanta serier i detta startfält, men jag tror ändå att det finns fler intressanta. Hoppas på det i alla fall. Kommer besvara dessa frågor sedan när alla serier har släppts på våren med, så jag kan jämföra mina svar. Kul, eller hur?