Första intryck av Vanity Fair

 
Handling
 
A period drama series adapted from William Makepeace Thackeray's classic novel. Olivia Cooke is herione Becky Sharp, who attempts to claw her way out of poverty and scale the heights of English society; against the backdrop of the Napoleonic Wars.
 
Första intryck 
 
När det först blev känt att Vanity Fair skulle bli en serie, kunde jag knappt bärga mig. Det fanns ingenting jag såg fram emot mer. Men sedan hände någonting, och jag glömde helt bort dess existens - tills Lena nämnde att serien hade haft premiär i helgen. Nu har jag sett de två första avsnitten, och jag måste väl säga att jag är ganska nöjd med vad jag hittills sett. Det första avsnittet tyckte jag bara var helt okej egentligen, det kändes väldigt platt. Med karaktärerna, med handlingen. Men när Becky tog sig från London till Englands landbygd tyckte jag direkt att känslan med serien blev bättre. Det blev mer lockande för mig. 
 
Detta gjorde självklart att avsnitt två blev bättre i mina ögon. Landskapet var behagligare, karaktärerna kändes mer bekväma och allt var genuint bättre. Det främsta förbättringen dock i mina ögon var alla förhållanden - och hur roliga alla interaktioner var. Det kändes inte längre som att vi tittare var utanför berättelsen, utan att vi var där med dem. Vilket antagligen är seriens mening, eftersom de har valt att bryta ner den fjärde väggen. Så överlag måste jag säga att jag är nöjd med Vanity Fair hittills. Vi har fått ett par intressanta karaktärer, vackra landskap och ett högt tempo. Tre aspekter som är otroligt viktiga för ett period drama. Hoppas bara att serien kan behålla den känsla som det andra avsnittet levererade. 
#1 - Lena

Håller tummarna på att nästkommande avsnitt ska bli lika bra som det andra var. Gillade den mycket!

Svar: Ja, ska se på det imorgonbitti. Hoppas!
Emelie Karlsson