Comics - vad jag läste i augusti och vad som släpps i september

 
Det är inte bara böcker jag har haft problem med att läsa denna sommar, det är även serietidningar. Jag tror inte jag har läst en enda sedan april. Men nu i slutet av augusti fick jag ett ryck, startade upp mitt Marvel Unlimited konto och läste på om nya serier. Nu en vecka senare har jag läst tretton nummer och nio volymer. Jag är väldigt nöjd över detta, och tror även det faktum att jag börjat läsa serietidningar igen bådar gott för mitt bokläsande. Jag hoppas det i alla fall. Här nedan hittar vi i alla fall alla comics jag läste i augusti. 
 
Vad jag läste i augusti
 
Fantastic Four #1 av Dan Slott 
West Coast Avengers #1 av Kelly Thompson ★★★★★
Nancy Drew #1 till #3 av Kelly Thompson ★★★★
Rogue & Gambit: Ring of Fire av Kelly Thompson ★★★★
Mr. and Mrs. X #1 till #2 av Kelly Thompson ★★★★
X-Men Red Vol. 1: The Hate Machine av Tom Taylor ★★★★★
X-Men Red #6 till #7 av Tom Taylor ★★★★
Extermination #1 till #2 av Ed Brisson ★★★★
New X-Men Vol. 1: E Is for Extinction av Grant Morrison ★★★★
New X-Men Vol. 2: Imperial av Grant Morrison ★★
X-Men: Season One av Dennis Hopeless ★★★★★
Jean Grey Vol. 1: Nightmare Fuel av Dennis Hopeless ★★★
Jean Grey Vol. 2: Final Fight av Dennis Hopeless ★★★
Phoenix Resurrection: The Return of Jean Grey av Matthew Rosenberg ★★★
Jessica Jones #1 till #2 av Kelly Thompson ★★★★★
Giant Size X-Men #1 av Len Wein ★★★
Edge of Spider-Verse ★★

Som ni kanske ser hade jag egentligen två stora teman denna månad när jag läste månad - författaren Kelly Thompson, och X-Men. Det var egentligen även den första som fick mig att bli intresserad av det andra, dvs. att Kelly Thompsons Rogue & Gambit comics fick mig att ta mig djupare in i X-Men världen. Jag började med X-Men Red, för att sedan grena mig ut till Jean Grey och Phoenix, för att sedan gå bakåt i tiden för att ta mig igenom all X-historia. Det har även varit ganska blandad kvalitet på de böcker jag läst. Månadens bästa tidning måste jag faktiskt ge X-Men Season One samt nya Jessica Jones. Månadens sämsta tidning var nog New X-Men Vol. 2. Plågade mig igenom den volymen igår eftersom jag vill ta mig igenom serien. Den första volymen var ändå bra. 
 
 
Vad som släpps i september
 
Asgardians of the Galaxy #1 av Cullen Bunn
Fantastic Four #2 av Dan Slott
Edge of Spider-Geddon #3 och #4 
Spidergeddon #0 av Christos Gage
Infinity Wars #3 av Gerry Duggan
West Coast Avengers #2 av Kelly Thompson
Quicksilver: No Surrender #5 av Saladin Ahmed
Runaways #13 av Rainbow Rowell
Extermination #3 av Ed Brisson
X-Men Red #8 av Tom Taylor
 
Det är alltså självklart mer som släpps än de jag nämner här ovanför, men de är de jag har tagit om som jag själv har planerat att läsa. Vi hittar bland annat två nya serier på den här listan, Asgardians of the Galaxy och Spidergeddon. Håller just nu på att läsa igenom Spider-Verse så jag har lite information inför just Spidergeddon. Sedan hittar vi även uppföljare till ett par serier jag följer, X-Men Red, Runaways, Extermination, Fantastic Four, West Coast Avengers. Dessa ser jag självklart fram emot. Edge of Spider-Geddon, Infinity Wars, Quicksilver: No Surrender är serier som jag hade tänkt börja som även får nya nummer i september. Quicksilver: No Surrender släpper sitt sista nummer, så då har jag en hel mini-serie att läsa. Kul! 
#1 - :)

Jag älskar dina inlägg om comics! Tycker om alla dina inlägg såklart, men jag klickar alltid snabbast på dessa inlägg, haha!

Svar: Men tack!! Vad skönt att höra! Ska försöka få upp fler nu när jag börjat läsa mer och mer! Lite mer tips och sådant.
Emelie Karlsson