Serierna som startade allt

Det har blivit så där med temaveckan för mig denna gång. Främst eftersom jag tog en väldbehövlig paus nu på slutet av förra veckan, vilket ändå kändes helt okej. Med detta (för) sena inlägg har det totalt blivit fyra inlägg, vilket antagligen var den siffra jag trodde jag skulle komma till. Jag tänkte i alla fall avsluta denna temavecka (en dag för sent), som är i samarbete med FeliciaKarinElsa och Sara, med ett inlägg där jag tar upp de två första serierna jag blev kär i. 
 
 
 
How I Met Your Mother
 
I mitt liv har jag självklart haft olika faser med serier, faser jag arbetade in i min dagsrutin. Den första var Disney Channel. Den andra var MTV. Men den tredje - det var sexan. Dessa serier som jag skriver om idag, det är serien från den tredje fasen. För varje söndag på sexan, visades How I Met Your Mother, Scrubs, Chuck och Legend of the Seeker på följd. Det var fantastiskt. Men den främsta serien av dessa som verkligen fick mig att älska serier, måste ha varit How I Met Your Mother. En serie som var min favorit ett bra tag, och enligt med den bästa komediserien som någonsin gjorts. Den startade verkligen allt för mig.
 
 
 
 
Legend of the Seeker
 
En annan serie i denna rutin som faktiskt spelade en enorm roll i mitt liv var Legend of the Seeker. Detta är självklart inte en lika stor serie som How I Met Your Mother, men ni har verkligen missat något om ni inte sett detta mästerverk. Alla mina kompisar såg den här serien. Allt som spelade någon roll i livet var Runescape, och Legend of the Seeker (om det ändå kunde vara så nu med). Nu för tiden skapas in serier som Legend of the Seeker, och det är faktiskt väldigt synd. Men jag kan i alla fall väldigt stolt säga att Legend of the Seeker var med och skapade mitt serieintresse.