Min månad i film | April 2018

April blev en väldigt bra månad för mig när det kommer till film. Såg totalt 31 filmer, vilket jag är väldigt nöjd över. Tre animerade, ett biobesök, nio rewatch, tre Hallmark, femton övriga. Det blev väldigt mycket Marvel denna månad, då jag ville se om filmerna innan Infinity War. Det blev även väldigt mycket filmer få låga betyder, för att vara mig. Om ni inte har Letterboxd, vilka detta bilder är tagna från, är siffran till vänster om filmaffischen datumet jag såg filmen. Pilarna bredvid hjärtat existerar om det är en film jag sett tidigare. Filmtitlarna som är länkar tar er till mina respektive recensioner, om ni vill läsa mer tankar kring filmerna. 
 
De filmer jag såg i april
 
 
 
 
Här ovanför ser ni de första fem filmerna jag såg i april. Började månaden med att se Moana på ett hotellrum i Västerås. Min pojkvän hade länge velat att jag skulle se den då han älskade den, så vi såg den tillsammans. Tyckte att den var bra, men inte så bra som alla verkar tycka att den är. Sedan såg jag Home by Spring, månadens första Hallmark-film. Den var väldigt medioker. Sedan såg jag två riktiga blockbusters - Jumanji och Pitch Perfect 3. Tyckte att den förstnämnda var jätte bra, men inte den sistnämnda. Sedan kollade jag även om Spider-Man Homecoming, och tyckte faktiskt att den var bättre den här gången.
 
 
 
 
Sedan såg jag en film vid namn Birthmarked, för någon anledning. Kan säga att det verkligen inte var någon höjdare. Sedan kollade jag om Ant-Man, som jag varken tyckte var sämre eller bättre än första gången jag såg filmen. Helt okej, tror tvåan kommer bli mycket bättre. Sedan såg jag Over Her Dead Body, en till Paul Rudd film. Ingenting för mig. Sedan såg jag om två till Marvel-filmer, Guardians of the Galaxy vol. 2 som jag verkligen inte om tycker är bra, och The Winter Soldier, som är min stora favorit. 
 
 
 
 
Sedan var det dags för månadens andra Hallmark-film, Once Upon a Prince. Det var en av de sämsta hittills, vilket ni kanske ser på mitt betyg. Sedan såg jag om Civil War, för första gången faktiskt. Den var bättre än jag kom ihåg att den var, vilket var kul. Sedan såg jag New In Town, eftersom jag ville ha något lättsamt. Den levererade. Sedan såg jag Ingrid Goes West och Peter Rabbit, två filmer jag verkligen tycke om. Men på grund av olika anledningar. 
 
 
 
 
Sedan såg jag Submergence. Det var inte en film som jag tyckte om, om vi ska säga så. Sedan kollade jag om Doctor Strange. Den var ungefär precis likadan som jag kom ihåg att den var, vilket ändå var skönt. Älskar Stephen Strange. Sedan kollade jag på Bridge to Terabithia, vilken var mycket sämre än jag trodde den skulle vara. Faktiskt. Sedan såg jag en ny Netlix film med Elizabeth Olsen, Kodachrome. Den var jätte mysig. Sedan fick jag för mig att samma kväll se The Best Exotic Marigold Hotel, vilket var ett otroligt bra beslut, Älskade denna film! Helt fantastisk.
 
 
 
 
Sedan kollade jag om Age of Ultron, lite spontant dagen innan Infinity War. Hade inte tänkt att se om den, eftersom att det inte är en stor favorit. Men ville se om Visions introduktion. Sedan kollade jag in den andra Marigold-filmen, vilken jag tyckte nästan höll samma fantastiska nivå som den första. Sedan kom Infinity War, månadens enda biobesök och månadens främsta händelse. Sedan såg jag Viceroy's House och Tulip Fever - två period draman. Inget var särskilt bra, trots att jag föredrog det första. 
 
 
 
 
Här ovanför ser vi alltså de sex sista filmerna jag såg denna månad. Först och främst den nya versionen av Ferdinand, som var hur rolig som helst. Inte det bästa jag sett, men jätte jätte rolig - och fin. Sedan kollade jag om två filmer, Deadpool och Pompeii. Deadpool kollade jag om eftersom att tvåan kommer snart, den är fortfarande inte i min smak. Pompeii var precis lika värdelös som den var första gången jag  såg den. De tre sista filmerna jag såg i april såg jag allihopa igår. 20th Century Women, The Beguiled och The Beach House. Beach House blev månadens sista Hallmark, och var jätte mysig. De andra två var inte lika bra. 
 
Månadens bästa och sämsta film
 
Som sagt tänker jag bara besvara detta med filmer jag sett för första gången, inte filmer jag har sett innan. Därför kommer månadens bästa film självklart att vara Infinity War, det finns inget annat alternativ. En andraplats skulle nog Marigold-filmerna hamna på. Månadens sämsta film som jag såg för första gången måste ha varit Submergence, eller Tulip Fever. Tyvärr två filmer med Alicia Vikander som huvudrollsinnehavare.