Första intryck | Picnic at Hanging Rock

 
 
Handling
 
Valentine’s Day, 1900, a group of schoolgirls from the local College take a day trip to dark and brooding Hanging Rock.  As the sun beats down and the picnic progresses, three girls and their governess go missing in the Australian bush.
 
 
Första intryck 
 
Egentligen ville jag inte tyckte om den här serien överhuvudtaget, eller ens se på den egentligen. Detta på grund av att jag inte ville ha mer serier på mitt schema. Men jag kände ändå att jag behövde ge den en chans, för att se om detta var något speciellt. Och det var det. Det första avsnittet av Picnic at Hanging Rock var ganska udda, och det är oftast det jag letar efter i period draman (t.ex. min älskling Britannia). Vi fick stora rosa overlays med text, vi fick en osympatisk huvudkaraktär, skrik, drömsekvenser. Små detaljer som får en serie att stå ut, helt enkelt, speciellt när det handlar om just period draman. Detta är en mini-serie jag verkligen kommer att ha kvar på mitt serieschema! Kul att det även är en australienskt serie.