Första intryck av Reverie

 
Reverie 1.01
 
Reverie var en serie jag såg fram emot väldigt mycket, främst på grund av Assassins Creed-aspekten. Fast att det här livnärde på minnen istället för släkt. Måste faktiskt säga att jag efter detta första avsnitt inte alls blev besviken. Självklart kan en tycka att det var lite väl lite action, men jag tycker ändå det var viktigt att vi fick en bakgrundshistoria i det första avsnittet. Att vi först fick reda på lite mer om huvudkaraktärerna innan vi hoppade in i handlingen på riktigt. För vi fick ändå se ganska mycket av programmet Reverie. 
 
Hade även inte någon alls att hennes berättelse skulle vara så tragisk som den faktiskt var. Att hon fick se hennes systers kille mörda henne, och hennes systers dotter, för att sedan skjuta sig själv i huvudet. Herregud. Det var hemskt att se på, men ger serien ett otroligt djup. Det verkar även som att alla karaktärer har någon djupare aspekt till sig, vilket kommer bli intressant att upptäcka. Speciellt Alexis, som det hintades med i slutet av avsnittet. Kommer även bli intressant att se bieffekterna, som vi redan har sett är att hon ser saker som inte är där. Både obehagligt och sorgligt när hon såg hennes döda systers döda dotter.
#1 - Film&serier bloggen

Den där måste jag bara se på. Gillar framför allt handlingen, det har jag inte riktigt sett förut i någon serie...

Svar: Precis!! Det känns som ett väldigt unikt koncept!
Emelie Karlsson