Fictional Em kollar på piloter | One Tree Hill, Gossip Girl och The O.C

 
Förut brukade jag göra detta ganska ofta. Att jag kollade på piloter av serier, och sedan skrev vad jag tyckte. Främst för att det var underhållande, men även för att det är ett bra sätt att hitta nya serier och maratonprojekt på. Därför, nu när jag nästan kollat ikapp alla mina serier, tänkte jag börja med detta igen - och först ut är One Tree Hill, Gossip Girl och The OC. Tre världskända serie. Tre serier som många har som favoritserier. Tre serier jag aldrig har sett. Vad tyckte jag? 
 
 
Det här var mysigt! Självklart har den alla irriterande element som äldre serier oftast har, där allt är överdrivet och alla killar måste alltid bråka, bevisa sig själva och vara macho hela tiden. Men det var ändå en mysig pilot, främst på grund av Chad Michael Murray. Han känns alltid som världens mysigaste människa, och detta förstärks verkligen i One Tree Hill när hon bor med sin mamma. Han är så ödmjuk. Så denna pilot var ändå helt okej, är inte helt såld på att det verkar handla mycket om basket. Men jag tyckte om karaktärerna. Tyckte om  alla-vet-vilka-alla-är känslan. 
 
 
Så Chuck försöker våldta två tjejer och kommer fortsätta vara en respektabel karkatär i serien? Lite som i verkligheten då. Om jag fortsätter kolla på den här serien, vill jag helst veta om Chuck får något typ av straff för detta, annars är det hemskt. Serier kan inte visa upp det som okej. Men om vi ska försöka överse detta, så måste jag ändå säga att jag tyckte att denna pilot var helt okej. Avsnittet kändes otroligt långsamt, men familjerna intresserade mig ändå. 
 
 
Om det hade varit mindre slagsmål och festande, hade det här varit en perfekt pilot. Men jag antar att det inte är så i varje avsnitt, så jag måste faktiskt säga att jag tyckte om det här jätte mycket. Det här var den enda serie där jag hade sett ett avsnitt innan, på tv för något år sedan, samt vet en riktigt stor spoiler kring. Men jag tyckte verkligen om att piloten tog upp viktiga ämnen, samt har mer annorlunda karaktärer. Samtidigt som vi har den här alla-känner-alla vibben. (Hur snygg är även Peter Gallagher?! Sjukt). 
 
Vilken var bäst?
 
Så av alla dessa tre piloter, så var det egentligen bara en som stod ut för mig. Det var OC. Den serie jag trodde jag skulle tycka om minst av alla dessa. Men jag måste ändå säga att alla var oväntat bra, alla hade sin charm. Det som förstörde för Gossip Girl var dock Chuck, och One Tree Hill kändes ganska ointressant. I alla fall med basket-aspekten. Tror dock att One Tree Hill kan bli bättre med tiden, men efter piloterna skulle min ordning antagligen se ut följande: 1. The OC. 2. One Tree Hill. 3. Gossip Girl. 
#1 - Felicia

Basket aspekten är bara stor i första säsongen av oth. Det är ju inte det som driver fram serien utan mer att det ska vara själva grejen som gör att Lucas och Nathan får en gemensam storyline eller vad man ska säga. Det som gör att de har något gemensamt i början eller hur man ska förklara :).

Svar: Ja, får se om jag fortsätter kolla på serien!
Emelie Karlsson

#2 - Lena

Måste säga att jag älskar dessa inlägg blir lite sugen på att prova på detta koncept :)

Har sett alla 3 serier, gillade dem mycket. Men såg dem när dem gick på TV för många herrans år sedan och minns knappt någonting ur någon av dem

Svar: Jaa do it!!
Emelie Karlsson

#3 - Karin

Jag älskar ju Gossip Girl pga dess drama, och jag vet Chuck är en idiot och fortsätter vara den genom hela serien, ändå ÄLSKAR jag Blair & Chuck. Jag gillade inte alls den förrän vid avsnitt sju-åtta.

Svar: Får se om jag fortsätter kolla på serien! I så fall för Nate och Serena.
Emelie Karlsson

#4 - Seriereflektioner - en blogg om TV-serier

Jag tänkte exakt samma om Chuck när jag såg piloten. Jag slutade kolla på serien efter kanske 5 avsnitt.

Svar: Ja, jag kommer nog inte fortsätta kolla på den. I alla fall inte nu!
Emelie Karlsson