Weekly tbr | vecka 13

 
 
WEEKLY TBR | Vecka 13 
 
När jag lägger ett inlägg med böcker jag vill läsa respektive månad, följer jag oftast inte detta. Vad jag vill läsa, och hur mycket jag vill läsa ändras hela tiden. Därför tänkte jag att det vore bättre att lägga ut vad jag vill läsa under en vecka, istället för under en månad. Då får ni en (antagligen) mer korrekt bild av vad jag faktiskt läser, då jag inte lägger ut så mycket bokrecensioner på den här bloggen. Jag hoppas i alla fall ni tycker om den här idéen - så kör vi med den första, för vecka 13!
 
 
 
 
On Chesil Beach av Ian McEwan 
 
Om det finns en bok som jag kanske skjuter upp på den här listan, så är det nog On Chesil Beach. Främst eftersom att jag inte alls vet hur den kommer läsa. Hur språket kommer vara. Hur intressant den kommer vara. Men förhoppningsvis kan jag även ta mig igenom den här boken under denna vecka. Anledningen bakom varför jag läser boken är för att det kommer en film med Saoirse Ronan detta år, som baseras på den här boken. Detta är även författaren bakom Atonement. | Goodreads.
 
 
Every Day av David Levithan 
 
Den andra boken jag vill hinna läsa denna vecka är även det en bok som nyligen har blivit till film, nämligen Every Day av David Levithan. Har innan läst böcker som Levithan har skrivit tillsammans med Cohn, t.ex. Dash & Lily's Book of Dares, och skulle även vilja läsa en av hans soloböcker. Vad passar då bättre än en vars film jag kan se på efter? Hoppas denna påverkar mig med. | Goodreads.
 
 
Juniper Lemon's Happiness Index av Julie Israel
 
Den sista boken på denna lista är den bok jag hade tänkt att börja läsa idag - nämligen Juniper Lemon's Happiness Index. Plockade egentligen bara upp den här boken på biblioteket då jag kände igen den från Goodreads, samt det faktum att den såg rolig ut inuti då det inte bara bestod av text rakt av. Men har förstått att den handlar om en tjej som försöker hantera hennes systers dödsfall. Hoppas verkligen att jag tycker om den här boken, och att den är sorglig. | Goodreads.
#1 - Felicia

Every Day <3<3<3 boken är jättebra

Svar: Hoppas att jag också kommer tycka det!!
Emelie Karlsson