Vad ska Saoirse Ronan göra härnäst?

Under dessa första månader av det nya året har jag funnit Saoirse Ronan. Detta var nog främst efter att ha sett Lady Bird i februari, men jag är helt besatt. Därför tänkte jag även få in denna nya förkärleken på min blogg, som ett litet tema. Tänker först och främst skapa ett maraton av alla hennes filmer (har redan lagt upp en recension av Brooklyn som ni hittar under detta inlägg), men även inlägg som detta. Listor och tips. Här nedanför listar jag i alla fall Ronans tre uppkommande filmer. 
 
 
 
Mary Queen of Scots
 
Det här är antagligen listans mest uppmärksammade film, Mary Queen of Scots. Den har blivit totalkritiserad på grund av hur icke-korrekta dräkterna är till tidsperioden, samt det faktum att Margot Robbie ska spela Elizabeth I. Det kommer därför att bli väldigt intressant att se hur detta faktiskt kommer att bli, när Saoirse spelar titelkaraktären Mary Stuart. 
 
 
Mary Stuart's attempt to overthrow her cousin Elizabeth I, Queen of England, finds her condemned to years of imprisonment before facing execution.
 
 
 
 
The Seagull
 
The Seagull började filma redan för tre år sedan, och baseras på pjäsen av Anton Chekhov vid samma namn. Vi har Saoirse Ronan som Nina i huvudrollen. Andra skådespelare som kommer att vara med är bland annat Corey Stoll och Elisabeth Moss. Hoppas verkligen att den här kan bli bra! Seagull har hittills inget datum i Sverige, men släpps i maj i USA.
 
 
An aging actress named Irina Arkadina pays summer visits to her brother Pjotr Nikolayevich Sorin and her son Konstantin on a country estate. On one occasion, she brings Trigorin, a successful novelist, with her. Nina, a free and innocent girl on a neighboring estate, falls in love with Boris Trigorin. As Trigorin lightly consumes and rejects Nina, so the actress all her life has consumed and rejected her son, who loves Nina. The victims are destroyed while the sophisticates continue on their way.
 
 
 
 
On Chesil Beach
 
On Chesil Beach är nog den film på listan som jag faktiskt ser fram emot mest. Den baseras på boken vid samma namn, skriven av Ian McEwan och kommer handla om ett destruktivt förhållande, om jag har förstått det rätt. On Chesil Beach utspelar sig även på 60-talet i England, och Ronan ska spela huvudkaraktären Florence. Tycker trailern ser jätte intressant ut!
 
 
Based on Ian McEwan's novel. In 1962 England, a young couple find their idyllic romance colliding with issues of sexual freedom and societal pressure, leading to an awkward and fateful wedding night.
#1 - Lena

Jag har tänkt på att göra något liknande just för att jag gillar hennes filmer men tyvärr inte hunnit med att se så många. Kul att du ska göra detta "projekt" ser fram emot att läsa om hennes andra filmer. Så nyfiken på dessa tre :D