Urval av veckans tv | vecka 9

Nu när de olympiska spelen är avslutade för den här gången, så är alla serier tillbaka igen med en krasch. Schemat är fullproppat igen, och jag ligger redan efter. Här nedanför får ni i alla fall se mina tankar om ett litet urval av veckans avsnitt. 
 
 
 
9-1-1 1.07 Full Moon (Creepy AF)
 
Äntligen är 9-1-1 tillbaka, med ett avsnitt som verkligen levde upp till dess namn. Det sjunde avsnittet, och fullmånsspecialen, var nämligen otroligt obehagligt! Vi fick se en man som försökte mörde sin ex-fru, vi fick se en man äta en annan man, vi fick se en tapeworm, vi fick se ett flertal kvinnor föda barn på exakt samma tillfälle. Det hände alltså väldigt mycket, och det var verkligen fall som gav en svårigheter att sova.
 
 
Black Lightning 1.06 The Book of Thunder
 
Tycker fortfarande att det finns käppar i hjulet för Black Lightning i dess sätt att berätta en historia, men jag tyckte ändå att det här var ett bra avsnitt! Det är speciellt skönt att Anissa vet vem hennes pappa är, samt att vi fick se lite mer Thunder-action. Nu väntar jag bara på att få se mer av Lightning, alltså Jennifer. Kan bli ett riktigt drömteam till slut. 
 
 
Legends of Tomorrow 3.12 The Curse of the Earth Totem
 
Det här avsnittet var katastrofalt. Fallet med pirater kändes störtlöjligt, och jag kände väl egentligen att det inte fanns någon anledning att visa det. Det var inte alls intressant. Det enda jag egentligen tyckte om med det här avsnittet var att se Sara och Ava tillsammans, dem är jätte gulliga. Kommer dock bli intressant vad som kommer att hända med Ray. Känner att hans karaktär behöver få en större roll i berättelsen, vilket kanske kommer att inträffa nu. 
 
 
 The Flash 4.14 Subject 9
 
Igen, inte ett bra avsnitt. Tycker att Flash verkligen underpresterar denna säsong, och jag som inte tycker om serien så mycket i vanliga fall. Mitt främsta problem är just nu faktiskt Ralph. Hans arc känns så skevt. Ska jag nu helt plötsligt tycka om honom? Trots han oändliga, sexistiska kommentarer? I don't think so. Tyckte dock om att se Harrison och Ceciles interaktioner.