Filmrecension | Annihilation

 
 
 
 
     Handling
 

A biologist's husband disappears. She puts her name forward for an expedition into an environmental disaster zone, but does not find what she's expecting. The expedition team is made up of the biologist, an anthropologist, a psychologist, a surveyor, and a linguist. | IMDb | Letterboxd

 
     Mina tankar
 
Annihilation var det konstigaste, och läskigaste jag har sett i hela mitt liv. Men jag älskade det. Det är en blandning mellan Jurrassic Park on drugs och ett filosofiskt mästerverk. Vi får se obehagliga varelser släpa på människor, men vi får även se blommor växa ur självorsakade ärr tillsammans med diskussioner av självförstörelse och självmord. Annihilation är en otroligt vacker film - om att förstå dina destruktiva tendenser, om att bli en ny människa. Vi får även ett par fantastiska prestationer av kvinnorna bakom Annihilations komplexa karaktärer. Natalie Portman, Tessa Thompson, Gina Rodriguez - alla hade något otroligt att ge. Annihilation är ett förtrollande, komplext och vackert äventyr. Men även ett äventyr jag verkligen är glad över att jag tog. 
 
 
#1 - Film&serier bloggen

oh, den här ser lovande ut !

Svar: Den var faktiskt jätte bra!
Emelie Karlsson

#2 - Katrine Larsson

Tycker att det låter som en bra film, det enda som avskräcker mig är att du skriver att du aldrig har sett en så läskig film.

Svar: det är bara för att jag inte kollar på skräck!!!!! så låt dig inte avskräckas haha
Emelie Karlsson

#3 - Lina - en förvirrad filmnörd

Den hade jag tänkt se på bio då den hade ett premiärdatum och allt på stans biograf, men sen bara plockade de bort den. Så ingen film för mig och nu är det bara att vänta på den avlägsna BD-releasen...

Det sägs att det är en film som man antagligen älskar eller hatar, tror du det ligger nån sanning i det?

Svar: Ja, det bestämdes att den enbart skulle få Netflix release internationellt för att dem inte trodde den skulle gå bra inför en mainstream publik.

Så som du säger - tror verkligen att det är en film en antingen älskar eller hatar (iaf ogillar). Den är relativt konstig!
Emelie Karlsson