De böcker jag ska ta med mig till fjällen

Försökte filma det här inlägget som en youtube-video, men det blev inget vidare. Så istället för videofunktionen, använde jag kamerafunktionen och fotade ett par bilder istället. Hoppas det blir lika bra! I alla fall ska jag till fjällen i helgen, och kommer hem på torsdag nästa vecka. Så därför behöver jag en massa läsmaterial, då jag hoppas att jag i alla fall kan sluka tre-fyra böcker. Här nedanför är de böcker jag tar med mig! Som ni kanske märker är det betydligt mer än tre-fyra, hehe.
 

 
On Chesil Beach
 
För bara några dagar sedan bloggade jag om att Saoirse Ronans uppkommande filmer, där bland kunde On Chesil beach hittas. En filmatisering av Ian McEwans bok vid samma namn. Eftersom att jag ofta vill läsa böckerna innan jag ser filmatiseringarna, tänkte jag även göra det denna gång. Ett till plus är att boken enbart är 150 sidor, så denna kommer jag nog ta mig igenom. 
 
 
 
 
The Raven Cycle
 
Okej, det här är egentligen ett väldigt konstigt beslut av mig att ta. Att jag ska bära med mig fyra böcker, en hel serie, som jag inte ens vet vad det hela handlar om. Har väl tänkt att jag ska försöka läsa ut den första boken i bilresan upp, och om jag verkligen tycker om det - perfekt! - men om jag inte tycker om den, har jag ändå tillräckligt med böcker med mig för att strunta i. 
 
 
 
 
E-böcker
 
Sist men inte minst kommer jag att ha med mig ett par e-böcker. Här har jag egentligen oändligt med alternativ, men det är bara ett par jag har beslutat att jag faktiskt vill försöka ta mig igenom i fjällen. Dessa två böcker är There You'll Find Me av Jenny B. Jones, och When Irish Guys Are Smiling av Suzanne Supplee. Båda dessa utspelar sig i Irland, vilket är ett land jag är besatt av just nu. Båda två är även relativt korta, vilket är skönt då jag antagligen bara kommer ha korta intervaller att läsa under.