Vecka 24 | Vad jag vill se & läsa

 
Dessa veckouppdateringar var något jag började med i januari, men slutade med väldigt snabbt. Detta på grund av att jag varken läste eller såg på vidare mycket. Men jag tycker ändå om konceptet - och därför tänkte jag fortsätta med det, på ett annat sätt. Förut handlade det om wrap ups, nu tänkte jag att det kunde handla om vad jag vill se och läsa under veckan. Därför blir det mindre press på mig att faktiskt se och läsa saker, samtidigt som det är skönt att samla mina mål på ett enda ställe.
 
 
Böcker 
 
Det här kommer nog vara den kategori som jag vill ta mest seriöst nu ett tag på den här listan. För just nu läser jag inte överhuvudtaget, om jag ska vara ärlig, och det är något jag verkligen vill förändra på. Jag älskar att läsa, jag hatar att förlora det. Denna vecka vill jag helst läsa ut två böcker - Defy the Worlds av Claudia Gray, där jag har tvåhundra sidor kvar av fyrahundra, och Listen To Your Heart av Kasie West, som jag vill börja läsa efter jag är klar med Defy the Worlds. Om jag hinner läsa båda dessa och ha tid över till en till bok, så är det Save the Date av Morgan Matson som står längst upp på listan. Så jag vill helst alltså läsa två eller tre böcker denna vecka.
 
 
Filmer 
 
Det är ofta jag har en ganska stor lista på filmer jag vill se, men detta är faktiskt inte hur det är just nu. Har nästintill ingen alls film jag känner att jag verkligen vill, eller behöver, se. Men jag har ändå självklart ett par som jag har haft mina ögon på, först och främst Hallmarks senaste som släpptes i helgen: The Perfect Bride: Wedding Bells. Detta är uppföljaren till The Perfect Bride, som jag såg förra året. Sedan är även titlar så som Flower, Sherlock Gnomes, Euphoria och The Mercy med på listan, men vi får se vad som händer där. Den enda film som jag verkligen vill se är i alla fall, som sagt, The Perfect Bride: Wedding Bells. 
 
 
Serier
 
Igår började jag och min pojkvän kolla på Stranger Things, helt utan anledning egentligen, och han är nu helt besatt. Så denna vecka kommer vi antagligen att försöka se klart både säsong ett och säsong två. Men förutom det har jag även mina egna mål när det kommer till serier denna vecka, vilket egentligen är att se alla avsnitt som finns på min tbw-lista (självklart). Vad som finns där är avsnitt två till tio av Impulse, alltså hela den säsongen, avsnitt två av Reverie, två och tre av Dietland, tjugoett och tjugotvå av Supergirl samt det sista avsnittet av A Very English Scandal (som jag nog aldrig kommer vilja kolla på, eftersom jag inte vill att det ska ta slut).