Vad jag vill läsa i sommar

 
Det är onsdag och dags för ett samarbete mellan mig, FeliciaKarinElsa och Sara. Veckans tema är "sommar", och jag tänkte att jag kunde skriva lite om min sommarläsning. Som tidigare nämnt är jag i lite av reading slump, och har varit det ett tag nu. Men nu när det är sommar tänker jag att jag vill förändra detta. Därför tänkte jag här ta upp vilka böcker jag vill hinna läsa i sommar, i kategorier: böcker som redan har släppts, och böcker som släpps i sommar. Min definition av sommar får i detta inlägg bli idag till sen september. 
 
Böcker som redan har släppts
 
 
 
Dessa sex böcker är alltså de böcker som redan har släppts som ligger längst upp på min tbr-lista. Först har vi Stephen Kings senaste bok, The Outsider. Köpte den idag så hoppas att jag kan börja läsa den snart, älskar hans mer moderna böcker och tror inte denna kommer bli ett undantag. Sedan hittar vi My Oxford Year. Denna bok vill jag läsa pga tre anledningar: 1. Den handlar om ett utbytesår i England. 2. Den handlar om ett romantiskt förhållande mellan en lärare/elev. 3. Den kommer att bli en film med Melissa Benoist. Sedan hittar vi Fatal Throne, en bok som är skriven "av" Henry VIIIs alla fruar. Sedan hittar vi Listen to Your Heart och Save the Date, Kasie West respektive Morgan Matsons senaste böcker. Läser Listen to Your Heart just nu. Sist hittar vi Girl Made of Stars av Ashley Herring Blake som jag tror kan vara väldigt intressant. Handlar om en syster vars bästa vän anklagar hennes bror för att ha våldtagit henne. 
 
Böcker som kommer i sommar
 
 
Här är alltså de böcker som ännu inte har släppts. Först hittar vi Two Dark Reigns, som är den tredje boken i Three Dark Crowns-serien. Älskade både den första och den andra, så har väldigt höga förväntningar på den tredje. Sedan hittar vi Bright We Burn vilket också är en tredje bok i en serie (även den sista, tror jag). Detta är en historisk retelling/gender swap av Vlad the Impaler. De två första böckerna är bland de bästa som har skrivits, enligt mig. Sedan hittar vi Escaping From Houdini, vilket också är en tredje bok i en serie var av den första är Stalking Jack the Ripper och den andra Hunting Prince Dracula. Dessa böcker är också fantastiska, så längtar verkligen efter denna. Sedan hittar vi Summer Bird Blue av Akemi Dawn Bowman, vilket är författaren bakom Starfish (som jag älskade). Sedan hittar vi Wildcard av Marie Lu, som är uppföljaren till Warcross - en av de bästa böckerna jag läste förra året. Sist hittar vi The Dark Descent of Elizabeth Frankenstein. Denna vill jag läsa på grund av att 1. Det är författaren bakom And I Darken-trilogin och 2. Den handlar om Elizabeth Frankenstein/Elizabeth Lavenza. Hallå. 
 
Vad har ni planerat att läsa i sommar?