She's Gotta Have It: Säsong 1

 
Handling
 
The seriously sexy comedy stars breakout actress DeWanda Wise as Nola Darling, an uncompromising woman in her late twenties struggling to define herself and divide her time among her Friends, her Job and her Three Lovers: The Cultured Model, Greer Childs, The Protective Investment Banker, Jamie Overstreet and Da Original B-Boy Sneakerhead, Mars Blackmon. Nola is not who you want her to be. Nola is now—she is outspoken, complicated, progressive, unapologetic, passionate, sexual.
 
Mina tankar 
 
Det bästa och det sämsta med säsongen.. Det bästa med den här säsongen var för mig, ganska enkelt, hur den berättades. Nola pratar med oss. Hon bryter ner den fjärde väggen - och det är skönt! Det blir mycket fridfullare att kolla på, när vi kan stanna tiden och bara få prata enskilt med Nola Darling. Det sämsta, för mig personligen, måste ha varit hur mycket tid som faktiskt lades ner på att bara prata om männen i hennes liv. Det var skönt när hon tog en paus från dem, men den varade tyvärr inte tillräckligt länge. Vet att detta är seriens utgångspunkt, men det känns som att den behöver grena ut lite.
 
Säsongens bästa och sämsta karaktärer.. Det finns egentligen inget annat svar än Nola Darling på säsongens bästa karaktär. Främst för att hon tar upp ungefär åttio-nittio procent av skärmtiden - men även för att hon är helt fantastisk. Speciellt när hon är tillsammans med Opal, när hon målar och när hon är på sitt jobb som lärare. Det är ställerna vart hon känns mest som Nola. Titeln som säsongens sämsta karaktär måste jag faktiskt ge Mars. Han känns otroligt out-of-place i serien, jag förstår knappt vad han gör där.
 
 
Inför nästa säsong
 
Det är bestämt att vi kommer få en andra säsong. Vilket jag är väldigt glad över, det här är en serie jag verkligen njuter av att se på. Vi har ännu inte fått bekräftat när denna nämnda säsong kommer, men jag har fortfarande en liten önskelista. Först och främst vill jag som sagt att serien ska handla mer om Nola och hennes vänner, mer än männen i hennes liv. Kanske mer om hennes karriär? Hennes målningar? Det hade varit mycket mer intressant i mina ögon. Sedan vill jag självklart se mer av Opal, som spelas av min favorit Ilfenesh Hadera. Opal är vad Nola behöver i sitt liv. Stabilitet. Så vad jag vill ha är egentligen mindre män, mer kvinnor.