Nyheter kring Aquaman & Wonder Woman 1984 | Vad tycker jag?

 
Vilken vecka det har varit hittills för DC och dess cinematiska universum! DC är något jag ofta inte pratar om på min blogg, främst eftersom att jag inte är jätteinsatt och inte tycker om deras filmer, men jag hänger ändå alltid med. Det är ändå superhjältar, eller hur? Något jag vill ska vara bra. Denna vecka (igår främst) har vi fått väldigt mycket nya bilder och detaljer kring deras uppkommande filmer, främst Wonder Woman 1984 och Aquaman, så det var det jag tänkte ta upp idag. Nyheterna samt min tankar kring dessa.
 
Wonder Woman 1984
 
 
Kring Woman Woman 1984 har vi inte fått lika mycket nyheter som vi fått kring Aquaman, på grund av att det är mycket längre kvar tills filmen släpps. Men detta är ändå en film som intresserar mig mer, om jag ska vara ärlig, och därför tänkte jag att vi kunde börja med den. Vad vi har fått är egentligen ganska enkelt att beskriva - först och främst en bekräftelse på att titeln är 1984, men även oväntade bilder på Steve Trevor. Om ni kommer ihåg mina tankar kring Wonder Woman när filmen först släpptes, vet ni antagligen att Steve och Dianas förhållande var en av mina favoritaspekter med filmen. Därför blev jag väldigt glad nu när vi fick se Chris Pine på filminspelningen, samt att vi fick en officiell bild från Patty Jenkins. Detta kanske inte känns logiskt - hallå! han dog ju - så vi får vänta och se hur det förklaras, men i serietidningarna återupplivas han gång efter gång. Det är lite av hans grej. Så det kanske bara betyder att de väljer att följa sina källor, vem vet. Jag är bara glad att vi får se honom. Om ni vill se bilder från inspelningen, som började i veckan, klicka här.
 
Aquaman
 
 
Sedan kommer vi ganska snabbt till Aquaman. Här har vi fått betydligt mycket mer nyheter, främst i form av bilder. Filmen släpps så snart som i december, så det känns verkligen som det var dags att ge oss något nu. Här ovanför ser vi i alla fall två bilder från filmen - en på Aquaman själv, en på Aquaman och hans bror Orm/Ocean Master (som spelas av Patrick Wilson). En aspekt jag måste nämna, som jag kommer ta upp igen senare i det här inlägget, är att jag inte uppskattar de lågmälda kostymerna som filmen har. Aquaman har knappt någon kostym, knappt Ocean Master heller som vi får se för första gången här ovanför. Tycker det är lite tråkigt när de faktiskt ser så coola ut i serietidningarna. Här kan ni se hur Ocean Master ser ut egentligen. Men måste dock säga, om något, att jag uppskattar att det är en film som innehåller många karaktärer som är familj. Även fast allihopa inte har världens bästa förhållande till varandra (igen: Ocean Master), så är det intressant att se. 
 
 
Här hittar vi en till first look, nämligen på Nicole Kidman som Queen Atlanna (det finns en bättre bild här). Här kanske ni mer förstår vad jag menar när jag snackar om lågmälda kostymer? Så här ser Atlanna ut i serietidningarna. Självklart förstår jag att folk tycker om det här med, att det kanske passar bättre till en filmatisering, men det är inte för mig. Med denna bild verkar vi dock också få ett bevis på att Atlanna antagligen bara kommer vara med i tillbakablickar, då vi här ser henne hålla i en ung Arthur Curry. Detta är något jag tycker om, då jag tycker de superhjältefilmer som använder sig av tillbakablickar för att utvecklas oftast är bättre (alla Captain America-filmerna). Sedan är det även väldigt coolt att Nicole Kidman ska vara med i den här filmen, självklart. På den andra bilden ser vi Arthur och Mera, med sitt fantastiska hår, på land. Detta är - igen - något jag faktiskt kan uppskatta, att de kommer blanda land med vatten. Det gör den mer mytisk, med det humana på land och det övernaturliga under vattnet. 
 
 
Sist men inte minst har vi även dessa två bilder, där vi på den första får en bild av Black Manta. Skurken, tillsammans med Ocean Master, i filmen. Antagligen även filmens mest välkända serietidnings-karaktär, bortsett från Aquaman själv. Vi får kanske inte se jätte mycket av honom, bara något som verkar vara en prototyp av hans dräkt, men hjälmen ser ändå väldigt comic-correct ut. Vilket alltid uppskattas. Kommer bli intressant att se hur Black Manta och Ocean Master kommer att samspela i filmen. På den sista bilden får vi en liten behind the scenes-look, med Mera, Aquaman, James Wan och Vulko (som spelas av Willem Dafoe). Här tycker jag att det är lite synd att vi inte får se Vulko istället för Aquaman och Mera, som vi redan sett. Inte för att Vulko har världens mest intressant utseende, men det vore ändå kul. Men det får väl duga att vi ändå, igen, får Meras fantastiska röda hår.
 
Längtar ni efter Aquaman och Wonder Woman 1984?
#1 - Film&serier bloggen

Jag tror jag längtar mer efter wonder women 1984. Sen är det ju kul att Chris Pine ska vara med igen. Hoppas det blir bra och att man får se mycket utav honom i filmen!

Svar: Ja att Chris Pine ska vara med igen är verkligen kul! Tyckte han passade så bra in i den första, och att hans berättelse inte riktigt var slut där.
Emelie Karlsson