Nya trailers & vad jag tycker

 
Mortal Engines
 
Mortal Engines är en film som har lockat mig ändå sedan vi fick den mystiska teasern för ett tag sedan. Eftersom jag ännu inte har läst boken var jag helt förundrad över vad det här skulle handla om, allt kändes så himla kryptiskt. Nu har vi fått en hel trailer och jag måste säga att jag är ganska besviken, det ser ut som your usual Hunger Games, Maze Runner, Divergent: din vanliga ya-adaption, alltså. Men jag tror främst att detta beror på hur trailern är uppbyggd - jag tror att det är trailern som är dålig, och att detta inte visar på hur filmen kommer vara. För vi får ändå enorma steampunk-vibbar, enorma Snowpiercer-vibbar. Vill verkligen att den här filmen ska vara bra, så jag fortsätter att vara positivt inställd.
 
 
Spider-Man: Into the Spider-Verse
 
Det är faktiskt inte ofta jag ser fram emot animerade filmer. Visst, jag kollar på väldigt många. Visst, jag tycker om många. Men det är oftast inte något jag ser fram emot. Spider-Man: Into the Spider-Verse är ett undantag på detta. Främst på grund av att det är en Marvel-film, men även för att det är Spider-Verse. Ett universum jag har djupdykt i en gång och totalälskat. Miles Morales är dock en karaktär jag inte har träffat på i serietidiningsvärlden, men efter att ha sett den här trailern måste jag snart ta ett till dyk. För wow! Det här ser helt fantastiskt ut. Peter Parker, Miles Morales och Spider-Gwen. Herregud! Tänk om vi får träffa Spider-Woman. Eller Silk! Eller Spider-Girl! Det här kommer att bli helt fantastiskt, ugh vad jag längtar.
 
 
Bumblebee
 
Om jag ska vara ärlig är jag inte världens största Transformers-fan. Jag tycker om konceptet med dessa live-action filmer, men tycker aldrig att de uträttas så bra. T.ex. med Age of Extinction (vilket är den senaste jag har sett) - problemet är människorna. Tänk er en Transformers film, med enbart Transformers. Det hade varit så mycket bättre. Men i alla fall, för att komma till poängen, så har jag självklart en favorit bland alla Transformers trots att jag inte är såld på filmerna. Denna favorit är Bumblebee. Därför har detta varit en film jag faktiskt sett fram emot, främst på grund av att det handlar om min favorit, men även för att Hailee Steinfeld är huvud-människan. Tycker även att trailern ser bra ut, väldigt annorlunda från de tidigare filmerna. Tycker det var skönt att vi faktiskt fick en trailer nu också, vilket gav oss ett hum om hur detta kommer se ut. Jag är positivt överraskad.