Filmer jag har sett på den senaste tiden #2

 
Baywatch (2017)
 
Fanns det ens någon chans att jag skulle tycka om den här filmen? Hade sett någon trailer när den väl släpptes, och tyckte bara att den sexualiserade kvinnor. Därför kollade jag aldrig på den. Men sedan blev jag genom Deception kär i Ilfenesh Hadera, och då behövde jag ändå se Baywatch. Måste faktiskt säga att den till och med var sämre än vad jag trodde den skulle vara. Sexistisk, sexualiserande, allmänt jobbig att kolla på. Är det sådant här skräp Zac Efron bidrar med nu för tiden? 
 
Smurfs: The Lost Village (2017)
 
Jag älskar alla Smurf-filmerna som har släppts. Vet inte om det är något jag har nämnt här förut, men dessa är filmer jag verkligen tycker om. Vet inte varför. Därför vet jag inte varför det tog så lång tid för mig att se den nya, Lost Village, som helt och hållet gick bort från live-action. Men när vi var i Lissabon så passade vi på en kväll - och jag älskade den, såklart. Det är något så otroligt charmigt med dessa filmer som inte går att ogilla. Bra att de tog bort live-action aspekten också, blir bättre så här. (Smurfette och Hefty är även mitt #1 ship just nu). 
 
Love, Simon (2018)
 
Det här var en film jag såg fram emot. Den släpptes i USA för ett bra tag sedan (varför fick Sverige ett så sent datum?), och alla verkade älska den. Men när jag såg Love Simon måste jag säga att jag blev riktigt besviken. Vi fick i princip ingen gay-action, vilket var vad jag och min kompis (som jag såg filmen med) såg fram emot, samtidigt som jag tyckte revealen kring "Blue" var otroligt underwhelming. Varför behövde det vara Kid Flash? Vad filmen gav mig dock, vilket jag inte trodde, var en otroligt stor förälskelse på Nick Robinson. Vilken fantastisk skådespelare han är! 
 
 
Midnight Sun (2018)
 
Midnight Sun är en film som behöver känslor, som behöver en emotionell tillgivenhet från publiken, för att kunna bli bra. För vad är en film om en döende tjej, utan känslor? Tyvärr lyckas inte Midnight Sun med detta, och blir därför tyvärr väldigt medioker. För mig är detta främst speltidens fel, det känns orimligt att denna saga ska berättas på knappa nittio minuter. Allt kändes väldigt snabbspolat, vilket inte direkt hjälpte till med att bygga en stabil, emotionell grund. Därför brydde jag mig inte vad som hände med Katie, och det var ju det hela filmen gick ut på. 
 
Tomb Raider (2018)
 
Innan jag började kolla på Tomb Raider hade jag inga förväntningar alls, jag har aldrig sett en film med Alicia Vikander som jag har tyckt om och jag hade nästintill bara hört negativt om denna med. Därför blev jag väldigt positivt överraskad när det visade sig att jag verkligen tyckte om den här filmen. Den hade väldiga National Treasure- och Arrow-vibbar, vilket är två saker jag gillar. Skulle verkligen vilja se att detta bli en filmserie, trots att det inte verkar som det just nu. Tomb Raider var överlag nämligen en väldigt underhållande film, om en väldigt cool tjej. ½
 
Barely Lethal (2015)
 
Det här var verkligen inte en film jag planerade på att se, men efter att ha fått ett kärleksryck till Hailee Steinfeld så fick det bli så här - att jag såg Barely Lethal. Och jag måste faktiskt säga att den inte var dålig, trots att det var vad jag trodde den skulle vara. Det var en helt okej film, som antagligen kunde ha varit bättre med lite mer djup. Det var ändå kul att se Hailee Steinfeld, Dove Cameron, Sophie Turner, Jaime King och Jessica Alba i en film tillsammans. Den var tillräcklig, helt enkelt.