Sommarens nya serier 2018 (4)

 
Nu när sommaren är på ingång, så försvinner alla serier. Jag har bara ett fåtal som fortfarande ger mig avsnitt varje vecka. Därför tänkte jag att jag kunde göra ett par inlägg där jag tipsar om alla de nya serier som släpps i sommar - för vi kan ju inte låta våra seriescheman stå tomma, eller hur? Totalt är det nitton serier jag har hittat som kommer i sommar, vilket jag kommer dela upp på ett par inlägg. Del ett hittar ni här, del två hittar ni här och del tre hittar ni här. Nu kör vi på del fyra, den sista delen.
 
Jag vill också snabbt nämna att jag har bestämt mig för att inte fortsätta med mitt projekt att kolla på alla dessa nya sommarserier. Jag kommer som vanligt alltid kolla på alla nbc/fox/abc (med mera) serier som släppts, samt de som lockar mig från mer annorlunda kanaler samt streamingtjänster, men jag tänker inte kolla på alla. För det har i princip varit plågsamt för mig att tvinga mig till att se bl.a. Love Is och Yellowstone. Serier jag verkligen vet att jag inte kommer att tycka om. Det kommer dock fortfarande komma en topplista på de nya sommarserier jag sett. Det kommer bara vara så att tre-fyra nya serier kommer att saknas. Så ni vet.
 
 
The Outpost
 
The Outpost follows Talon, the lone survivor of a race called “Blackbloods.” Years after her entire village is destroyed by a gang of brutal mercenaries, Talon travels to a lawless fortress on the edge of the civilized world, as she tracks the killers of her family. On her journey to this outpost, Talon discovers she possesses a mysterious supernatural power that she must learn to control in order to save herself, and defend the world against a fanatical religious dictator. | Trailer | Release: 10 juli
 
Den här serien har faktiskt premiär ikväll (tur att en är ute i tid i alla fall med inläggen). Om jag ska vara ärlig trodde jag att det här var ett skämt när jag först läste om serien, speciellt eftersom att den skulle skapas av CW. En kanal som ändå brukar producera ganska bra serier. Men ett skämt var det tydligen inte, och nu måste jag faktiskt säga att jag ser fram emot serien lite. Det verkar i alla fall bli väldigt underhållande, om något, vilket är skönt på sommaren. 
 
 
Castle Rock
 
A psychological-horror series set in the Stephen King multiverse, Castle Rock is an original story that combines the mythological scale and intimate character storytelling of King’s best-loved works, weaving an epic saga of darkness and light, played out on a few square miles of Maine woodland. | Trailer | Release: 25 juli
 
Castle Rock är i princip ett kärleksbrev till Stephen King, vilket jag älskar. Det här är en serie jag har sett fram emot väldigt länge, och jag hoppas att den verkligen bli jätte bra samt att jag kanske får träffa på ett par karaktärer jag har lärt känna i hans böcker. Grannstaden är ju ändå Chester's Mill. Men jag har i alla fall höga förhoppningar på Castle Rock, och hoppas verkligen att serien lever upp till dessa. 
 
 
The Innocents
 
The Innocents is a teenage supernatural love story, which revolves around two teenagers, Harry and June, who run away from their repressive family to be together. After this, they are thrown into a journey of self-discovery, due to the secrets kept by their parents, which test their love. Besides this, their respective extraordinary gifts end up unleashing powerful forces, who intent on dividing them forever. | Trailer | Release: 24 augusti
 
Sommarens nya Netflix-serie heter The Innocents, en serie jag nu i förhand tror att jag antagligen bara kommer att se ett avsnitt av för att sedan sluta kolla. Men självklart ska jag inte döma något så här mycket på förhand. Det kanske visar sig vara jätte bra detta. Det känns bara som att konceptet är så tråkigt. Att vi har sett det så många gånger förut. Men som sagt - hoppas ändå på underverk. 
 
 
Lodge 49
 
Lodge 49 is a modern fable set in Long Beach, California about a disarmingly optimistic local ex-surfer, Dud, who’s drifting after the death of his father and collapse of the family business. Dud finds himself on the doorstep of a rundown fraternal lodge where a middle-aged plumbing salesman and "Luminous Knight" of the order, Ernie, welcomes him into a world of cheap beer, easy camaraderie and the promise of Alchemical mysteries that may — or may not — put Dud on the path to recover the idyllic life he's lost. | Trailer | Release: 6 augusti
 
Trailern ser katastrofal ut, om jag får säga det. Tror inte detta kommer vara något för mig överhuvudtaget. Har så svårt för den här typen av komedier, och tror verkligen inte att Lodge 49 kommer att vara något undantag till detta. Har heller ingen relation till de skådespelare som är med i serien, vilket gör att jag inte dras till Lodge 49 överhuvudtaget. Det finns liksom ingenting där för mig. Men som jag alltid skriver - vi får vänta och se. 
 
 
Jack Ryan
 
When CIA analyst Jack Ryan stumbles upon a suspicious series of bank transfers his search for answers pulls him from the safety of his desk job and catapults him into a deadly game of cat and mouse throughout Europe and the Middle East, with a rising terrorist figurehead preparing for a massive attack against the US and her allies. | Trailer | Release: 31 augusti
 
Den här serien har redan blivit förnyad till en andra säsong - och den har inte ens sänt sitt först avsnitt ännu. Det visar nog på hur bra den här serien faktiskt kommer att vara. Vi har även John Krasinski i huvudrollen, vilket bara gör det hela ännu bättre. Mitt enda problem är väl att Jack Ryan: Shadow Recruit är en av de sämsta filmerna jag någonsin har sett i mitt liv. Därför känner jag inte världens dragning till en serie med samma utgångspunkt, samma källa. Men vi får se. Hoppas jag älskar den. 
#1 - Elsa

Castle Rock verkar intressant! Ett flertal av mina favoritfilmer baseras på Stephen King-verk. Ser även fram emot Jack Ryan.