Vecka 3 | Vad har jag läst & sett?

 
 
Det här var inte heller en bra vecka, sett till vad jag har läst och sett. Förra veckan trodde jag verkligen att det skulle bli bättre denna vecka eftersom att jag inte längre hade någon tenta. Men denna vecka blev istället fylld av att kolla ikapp serier, jobbintervjuer, gym och en Gävle-resa. Med detta fick jag, igen, ingen lust att varken läsa eller kolla på film. Tråkigt nog. Dock skulle jag ändå vilja säga att jag är nöjd över hur många serieavsnitt jag har hunnit med. Har bl.a. sett klart Britannia. Så där kan jag vara nöjd.
 
Love on the Slopes
 
Veckans enda film blev för mig Love on the Slopes, vilket är Hallmarks första film i år. Tänker precis som förra året försöka kolla igenom alla dess filmer. Måste även säga att jag tyckte Love on the Slopes var en riktigt bra film. Det var en sådan som fick dig att känna precis allt. Deras glädje, deras sorg. Samtidigt som vi fick en berättelse en berättelse som utspelade sig på ett skidresort. Allt var så mysigt! Speciellt i och med hur väl vi faktiskt fick upptäcka detta resort tillsammans med huvudkaraktärerna Alex och Cole.
 
Jag skulle faktiskt vilja säga att det här är en av de bästa Hallmark-filmer jag någonsin har sett. Allt kändes bara helt rätt, med hur dem träffades, med hur det utspelade sig. Inget kändes falskt, och heller inte orimligt. Love on the Slopes var därför för mig helt fantastisk. Är förälskad i den manliga skådespelaren som spelar Cole, Thomas Beaudoin, och jag är förälskad i den kvinnliga skådespelerskan som spelar Alex, Katrina Bowden. Är förälskad i Love on the Slopes överlag, skulle jag faktiskt vilja säga.
 
 
Vad jag vill läsa under vecka 4
 
Eftersom att jag faktiskt inte läste något överhuvudtaget under vecka tre (inte en enda sida, faktiskt), så tänkte jag istället sätta upp lite läsmål inför nästa vecka. För jag vill verkligen läsa! Vill läsa böcker, vill läsa serietidningar. Förhoppningsvis är det något jag kan göra nästa vecka, då jag inte har något överhuvudtaget planerat i mitt personliga liv förutom att träna.
 
Först och främst vill jag läsa ut två böcker - The Dazzling Heights och The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society. Om den sistnämnda inte är så intressant, vill jag även hinna läsa The Defiant som släpps på tisdag. Sedan vill jag även försöka hinna läsa lite serietidningar, nämligen New Avengers (tre volymer) och U.S. Avengers (två volymer). Låter ändå rimligt i mina öron!
#1 - Lena

Känner igen känslan förra veckan läste jag ingenting alls nästan orkade knappt ta upp någon av böckerna jag läser. Men alla har vi dem små stunderna, hoppas denna vecka blir bättre

Svar: Ja, ibland finns det verkligen inget sug att läsa! Brukar ha samma känsla med serier ibland också, och filmer. Det känns som att jag egentligen bara har ett intresse för en sak i tagen, och just nu är det serier. Vill lära mig att kunna hantera allt på en gång!
Emelie Karlsson