Serier jag saknar

 
 
Serier kommer och går, trots att vi ibland vill att de ska fortsätta för alltid. Det är just det sistnämnda jag tänkte fokusera på idag med denna lista - serier jag helst ville skulle fortsätta för alltid. Dessa serier jag har valt existerar på den här listan på grund av två anledningar. Antingen så var slutet inte tilfredställande, eller så tycker jag att serien kunde ha fortsatt ett tag till. 
 
 
 
 
 
Låt oss börja denna gråtfest till inlägg med Limitless! Limitless var en av de första serier jag faktiskt följde veckovis, och även en av de första serierna som krossade mitt hjärta när den försvann. Började egentligen bara kolla på serien på grund av att Bradley Cooper skulle vara med, men var fäst efter endast ett avsnitt. Limitless är en av de roligaste serierna jag någonsin sett, men samtidigt en av de bästa. Det känns helt omöjligt att serien bara fick en säsong. Fortfarande helt chockad. Väntar fortfarande på att någon ska säga att det hela bara var ett skämt, och att det snart kommer en andra säsong till detta mästerverk.
 
 
 
 
 
Hart of Dixie hamnar i den kategori med serier som fick ett bra avslut, men där det ändå kändes som att det fanns mer att ge. Den fjärde och sista säsongen av Hart of Dixie var nämligen nästan enligt mig den bästa, och därför var det tråkigt att den redan hade blivit nedlagd i förväg. När jag tänker på Hart of Dixie nu i efterhand tror jag även verkligen på att den hade mer att ge! Att vi kunde ha fått en-två till säsonger i Bluebell. Saknar fortfarande serien, men det var verkligen tur att avslutet vi fick ändå var bra gjort.
 
 
 
 
 
En sak jag har intalat mig själv under åren är att Chuck eller tidigare nämnda Hart of Dixie är mina favoritserier. Men jag tror ärligt talat att det nu för tiden är en lögn. För det finns ingen serie som gör mig så känslosam när jag tänker på som Sleepy Hollow. Det är en sådan serie som jag kan tänka på dag in, dag ut och verkligen känna hur det genuint gör ont i hjärtat. För Sleepy Hollow infekterade mig verkligen, och den infektionen har jag ännu inte kunnat bota. Som jag upprepat om och om igen, på alla bloggar jag har ägt, så är Sleepy Hollow min älskling. Något jag aldrig, aldrig kommer att glömma.
 
 
 
 
 
Det här är ett enormt frågetecken för mig. Hur kunde The Catch läggas ned? Hallå! The Catch är en serie som påminner mig om Chuck. Chuck. En av de bästa serierna som någonsin skapats. Men ändå lades The Catch ned efter bara två säsonger. Känns orimligt. Det var en serie som aldrig slutade underhålla, en serie som aldrig blev tråkig. Det bästa Shondaland har bidragit med. Fortfarande bitter. Speciellt i och med att serien lades ned precis samma dag som det sista avsnittet släpptes. "Jaha". 
 
 
 
 
 
Selfie. Det här är inte en serie jag brukar prata om lika mycket som jag pratar om de tre ovanför. Men Selfie var lite av en traumatisk upplevelse för mig. Jag kommer ihåg att det hade släppts ett antal avsnitt av Selfie, och jag ville kolla ikapp för att ge serien en chans. Så jag kollade igenom alla avsnitt som hade släppts, och älskade dem. Det var en så otroligt viktig och genuin serie. Men vad upptäckte jag sedan? Att ABC hade beslutat att inte ens visa de sista avsnitten av säsongen. Att den hade lagts ned mitt i, vilket inte bör vara tillåtet. Selfie är en gömd pärla, som jag tycker fler människor bör ge en chans.